برگزاری اولین جلسه کارگروه مدیریت جامع حوزه های آبخیز شهرستان تفت

اولین جلسه کارگروه مدیریت جامع حوزه های آبخیز شهرستان تفت به ریاست سرپرست فرمانداری تفت و با حضور معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور فرمانداری ، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علی دهقان نیری" در اولین جلسه کارگروه مدیریت جامع حوزه های آبخیز شهرستان تفت گفت: بستر کوهستانی شهرستان تفت ، شیب تند و ضعیف شدن پوشش گیاهی باعث شده با بارش های ناگهانی و پرحجم شاهد جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف این شهرستان باشیم.

دهقان نیری به سرچشمه گرفتن بخشی از منابع آبی استان از شهرستان تفت اشاره و افزود: با توجه به قرار گرفتن شهرستان تفت در فلات مرکزی ایران و وجود شیرکوه در این شهرستان ، بخش عظیمی از آب دشت یزد - اردکان از شهرستان تفت سرچشمه می گیرد و خود شهرستان تفت از این آب بهره ای نمی برد.

سرپرست فرمانداری تفت خاطر نشان کرد: در راستای کاهش خطرات ناشی از جاری شدن سیلاب لزوم اجرای طرح های آبخیزداری در نقاط مختلف شهرستان تفت به شدت قابل احساس است و در صورت عدم اجرا ، با جاری شدن سیلاب در شهرستان تفت و مهریز ، شهر یزد نیز در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد:سیل سال گذشته در استان یزد به وضوح اهمیت و اجرای صحیح و دقیق طرح های آبخیزداری را ثابت کرد و باید با تهیه طرح های آبخیزداری و تامین منابع مالی مورد نیاز از وقوع سیلاب های شدید در شهرستان تفت جلوگیری شود که این موضوع باعث پیشگیری وقع سیل در شهر یزد نیز خواهد شد.

دهقان نیری افزود: طرح جامع آبخیزداری در استان یزد می تواند کمبود های کنونی در اجرای طرح های آبخیزداری را جبران نماید و اهتمام دستگاه های شهرستانی همکاری با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در اجرای علمی و کیفی این گونه طرح ها باشد.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت خاطر نشان کرد: در اجرای طرح های آبخیزداری مدیریت شهرستان در رفع موانع اجرای طرح همراه است اما ضروی است در استان برای تامین منابع مالی مورد نیاز تدابیر لازم اتخاذ شود.

"علی احمدیان" معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان تفت در ابتدای این جلسه به اهمیت طرح مدیریت جامع حوزه های آبخیز شهرستان تفت اشاره و بر لزوم همکاری دستگاه ها و ادارات عضو کارگروه در اجرای برنامه های آبخیزداری در نقاط شهری و روستایی شهرستان تفت تاکید کرد.

"رضا باقری" معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به موضوعات مطرح شده در مدیریت جامع حوزه های آبخیز در استان یزد استان از انسجام سازمانی، برنامه ریزی و نقش مردم به عنوان سه رکن اساسی در این مدیریت نام برد.