برگزاری جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت

اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت در سال 1402 به ریاست معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری و با حضور سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛"حمیدرضا فلاح" در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی اشاره و افزود: امیدواریم با تبلیغات مناسب شاهد حضور پرتعداد اهالی شهرستان در این جشنواره فرهنگی در حوزه کتاب‌خوانی باشیم و در زمینه مشارکت کارمندان دولت نیز اقدامات لازم انجام گیرد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت به برگزاری جشنواره روستاهای دوستدار کتاب نیز اشاره و خاطرنشان کرد: باید با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و بخشداری‌های شهرستان تفت زمینه شرکت تعدادی از روستاهای این شهرستان در این جشنواره فرهنگی فراهم شود.

فلاح خواستار استفاده از فرصت مناسبت‌های تقویمی در راستای افزایش سرانه مطالعه شد و افزود: می‌توان با برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی در مناسبت‌های تقویمی در راستای تشویق جامعه به مطالعه کتاب و افزایش سرانه مطالعه تلاش کرد.

وی به ظرفیت فضای مجازی در راستای تشویق جامعه به مطالعه کتاب نیز اشاره کرد و تصریح نمود: می‌توان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی مردم را تشویق به مطالعه کتاب نمود و تهیه پوسترهایی برای معرفی کتاب‌های جدید و مناسب نمونه‌هایی از موضوع است.

معاون فرماندار تفت با تقدیر از واریز نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها توسط شهرداری‌های شهرستان افزود: امیدواریم این روند  واریز نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها توسط سه شهرداری تفت ، نیر و بخ در سال جاری نیز به‌صورت منظم ادامه پیدا کند.

پیگیری برای جذب اعتبار برای بهسازی کتابخانه‌های عمومی نقاط شهری و روستایی و تلاش برای جذب کتاب‌های موردنیاز کتابخانه‌های شهرستان دیگر موضوعاتی بود که معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت به آن اشاره نمود.