برگزاری جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت به ریاست سرپرست فرمانداری و با حضور معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشداران نیر و گاریزات و سایر اعضا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"علی دهقان نیری" در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خواستار ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی از بستر فضای مجازی شد و خاطرنشان کرد: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت با استفاده از شیوه‌های جذاب و بستر فضای مجازی فرهنگ کتاب‌خوانی را ترویج نماید.

وی ادامه داد: فضای مجازی بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ مطالعه است و می‌توان با تهیه بسته‌های جذاب از کتاب‌های الکترونیکی و قرار دادن در گروه‌ها و کانال‌های پرمخاطب در ترویج فرهنگ مطالعه نقش مؤثری ایفا نمود.

دهقان نیری خاطرنشان کرد: در دنیا با شیوه‌های مختلف به دنبال واردکردن کتاب به خانواده‌ها هستند چون بر این عقیده هستند با وارد شدن کتاب به خانواده‌ها فضا برای افزایش سرانه مطالعه فراهم خواهد شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت بیان داشت: برنامه‌ریزی برای جذب منابع خیری برای بهسازی کتابخانه‌ها و همچنین تأمین کتب موردنیاز کتابخانه‌های دایر در شهرستان نیز در دستور کار انجمن قرار گیرد.

تأمین نیروی انسانی موردنیاز کتابخانه‌ها موضوع بعدی مورداشاره سرپرست فرمانداری تفت بود که وی دراین‌باره گفت: در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد موضوع کمبود نیروی انسانی در کتابخانه‌های شهرستان تفت مطرح شد که وی قول مساعد به‌منظور پیگیری این موضوع را داد.

دهقان نیری به برگزاری جشنواره انار در شهر تفت اشاره کرد و افزود: از جشنواره انار و هم‌چنین سایر جشنواره‌هایی که در سطح شهرستان برگزار می‌شود می‌توان برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی استفاده کرد.

"علی دهقان نیری" خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برنامه‌های آموزشی و کاری خود موضوع ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی را به کودکان و نوجوانان عضو این کانون قرار دهد.

سرپرست فرمانداری تفت به در پیش بودن اجلاس استانی نماز در شهرستان تفت اشاره کرد و عنوان نمود: از فضای برگزاری اجلاس استانی نماز می‌توان برای تبلیغ کتاب‌هایی با موضوع نماز استفاده کرد و در این زمینه نیز برنامه‌ریزی شود.

در پایان این جلسه از "عباس دهقان نیری" عضو شورای اسلامی شهر نیر و از کتابداران قدیمی این شهر تقدیر شد.