برگزاری جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تفت

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تفت با حضور فرماندار، مدیرکل انجمن کتابخانه های عمومی استان و سایر اعضا برگزار و پیرامون مسائل و مشکلات حوزه عمرانی کتابخانه های عمومی فعال در شهرستان بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛"محمد دهشیری" در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خواستار ارائه گزارش‌های آماری مقایسه کتابخانه‌های شهرستان با سایر کتابخانه‌های استان در زمینه میزان وضعیت کتابخانه در بعد کیفی شد و افزود: باید با استفاده از تحلیل‌های آماری مقایسه ای از وضعیت کتابخانه‌های شهرستان با سایر کتابخانه‌های استان وضعیت کیفی کتابخانه های شهرستان مورد بررسی قرار گیرد.

فرماندار شهرستان تفت بیان داشت: اعتبارات شهرستان محدود است و منابع اعتباری با توجه به پراکندگی شهرستان جوابگوی نیازهای حوزه فرهنگی نیست و باید برای توسعه اماکن فرهنگی از پتانسیل خیری شهرستان استفاده شود.

دهشیری به کمبود نیروی انسانی در کتابخانه‌های شهرستان اشاره و تصریح نمود: امیدواریم با نگاه ویژه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد شاهد رفع این مشکل در کتابخانه‌های موجود و فعال شهرستان باشیم.

فرماندار تفت گفت: راه‌اندازی کتابخانه سیار پیشنهاد مناسبی در راستای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در مناطق روستایی شهرستان تفت است و امیدواریم با پیگیری مسئولان عضو این انجمن و نگاه ویژه مسئولان استانی در آینده‌ی نزدیک این اتفاق عملیاتی شود.

"محمد دهشیری" تصریح نمود: ساخت کتابخانه مرکزی یکی از نیازهای شهر تفت است و این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد تا با استفاده از منابع ملی و پتانسیل خیری شاهد این اتفاق مهم فرهنگی در شهر تفت باشیم.

"محسن رفیعی" مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این جلسه گفت: برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی نیاز است زیرساخت‌های فیزیکی این امر نیز مهیا شود و وجود فضای مناسب در کتابخانه برای ترغیب حضور مجدد افراد تأثیر گذار است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خاطرنشان کرد: مجموعه شهرداری‌ها یکی از حامیان اصلی کتابخانه‌ها هستند و این موضوع در شهرستان تفت نیز صادق است و امیدواریم با همکاری ادامه‌دار شهرداری‌ها با نهاد کتابخانه‌ها شاهد اتفاقات خوبی در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی باشیم.

رفیعی بیان داشت: در تلاش هستیم اعتبارات حوزه عمرانی کتابخانه‌های عمومی را افزایش داده تا مشکلات موجود در کتابخانه‌ها تا حد امکان رفع شود.

این مقام مسئول پیرامون ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه نیز تصریح نمود: در تلاش هستیم کارگروهی متشکل از نخبگان را تشکیل داده تا باهم افزایی برای بالا بردن سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی گام‌های اساسی برداریم.