برگزاری جلسه ستاد اربعین حسینی (ع) شهرستان تفت

 جلسه ستاد اربعین حسینی شهرستان تفت با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد، فرماندار شهرستان تفت و سایر اعضای این ستاد در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "احمد گنجی" مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد در جلسه ستاد اربعین حسینی (ع) شهرستان تفت گفت: تدوین آیین‌نامه اعزام کاروان و مدیریت کاروان‌های استان یزد در ایام اربعین حسینی (ع) در کشور عراق در دست تهیه است و به‌زودی این آیین‌نامه به شهرستان‌های استان یزد ابلاغ و اجرای آن آغاز خواهد شد.

 دبیر ستاد اربعین حسینی (ع) استان یزد افزود: در سال جاری صلاحیت مدیران کاروان اعزامی به کشور عراق در ایام اربعین حسینی (ع) موردبررسی قرار خواهد گرفت و تهیه بسته‌های فرهنگی، بهداشتی و درمانی، اسکان و تغذیه برای مدیریت بهتر کاروان‌های اعزامی مراسم اربعین حسینی (ع) در دست اقدام است.

 گنجی افزود: هدف ستاد اربعین حسینی در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها خدمت بهتر به زائران مراسم اربعین حسینی (ع)، تسهیل گری و فراهم نمودن امکانات بیشتر برای زائران این مراسم بزرگ است.

 این مقام استانی گفت: در سال گذشته حدود 100 هزار زائر یزدی در ایام اربعین حسینی (ع) به عتبات عالیات اعزام شدند و ستاد اربعین حسینی (ع) استان یزد در کشور حائز رتبه پنجم شد.

"محمد دهشیری" نیز در این جلسه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: یکی از بهترین نمود های تمدن اسلامی مراسم باشکوه پیاده‌روی ایام اربعین حسینی (ع) است و شاهد افزایش چشم‌گیر زائران از سراسر جهان در این مراسم هستیم.

 فرماندار شهرستان تفت اظهار داشت: دستورالعمل‌های اعزام زائران تفتی به مراسم اربعین حسینی (ع) در کشور عراق باید به‌خوبی اطلاع‌رسانی شود و در این راستا تهیه طرح جامع اعزام ویژه شهرستان تفت برگرفته از آیین‌نامه استانی راهگشا خواهد بود.

 رئیس ستاد اربعین حسینی (ع) شهرستان تفت گفت: در طول تاریخ مراسم‌های عزاداری اهل‌بیت (ع) مردمی بوده و وظیفه ما به‌عنوان خادمین مردم، برنامه‌ریزی به‌منظور برگزاری مناسب و خدمت‌رسانی به عزاداران و زائران این مراسم باشکوه مذهبی است.

 دهشیری افزود: سعی خواهد شد تا زمان اعزام زائران تفتی به مراسم اربعین حسینی (ع) با برگزاری جلسات کارشناسی بهترین خدمات‌رسانی از طرف دستگاه‌های عضو ستاد به زائران این مراسم باشکوه صورت گیرد.

 در پایان این مراسم احکام اعضای ستاد اربعین حسینی(ع) شهرستان تفت توسط فرماندار شهرستان تفت و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد تقدیم شد.