برگزاری جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان تفت

ستاد اقامه نماز شهرستان تفت با حضور امام‌جمعه تفت، فرماندار شهرستان تفت و سایر اعضای این ستاد در دفتر امام‌جمعه تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" در این جلسه با اشاره به وظیفه حکومت اسلامی برای برپاداشتن نماز خاطرنشان کرد: اقامه نماز در بین دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است و در این زمینه آموزش‌وپرورش باید زمینه برپایی نماز جماعت در مدارس را فراهم نماید.

امام‌جمعه تفت بیان داشت: انتظار می‌رود نماز جماعت در ادارات شهرستان با حضور تمامی کارکنان برگزار شود و در شرکت‌ها و واحدهای تولیدی نیز برپایی نماز جماعت مورد تأکید است.

حجت‌الاسلام گلوردی اظهار داشت: برای تأمین امام جماعت در مدارس، ادارات، کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی نیز مسئولان تبلیغات اسلامی شهرستان همکاری لازم با مسئولان آموزش‌وپرورش و مدیران ادارات و واحدهای تولیدی را در دستور کار قرار دهد.

"محمد دهشیری" نیز در این جلسه به اهمیت برپایی نماز جماعت در مدارس اشاره و افزود: می‌توان با برنامه‌ریزی و همکاری مساجد با مدارس زمینه حضور دانش آموزان را در این مکان مقدس فراهم آورد تا ضمن برپایی نماز جماعت، دانش آموزان بیش‌ازپیش با این مکان مقدس انس بگیرند.

فرماندار شهرستان تفت ادامه داد: در رابطه با حضور دانش آموزان در مساجد لازم است با برنامه‌ریزی، دوره‌های آموزشی با هیئت‌امنا و خادمین مساجد به‌طور جداگانه با حضور روانشناس‌ها برگزار شود تا زمینه حضور دانش آموزان در مدارس بیش از گذشته فراهم شود.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت به آغاز طرح تفت، شهر نماز در چند ماه گذشته در شهر تفت اشاره و افزود: این طرح باید در سطح مدارس ادامه یابد تا اهداف پیش‌بینی‌شده در این طرح محقق شود.

وی در پایان تصریح نمود: یکی از راهکارهای افزایش علاقه‌مندی دانش آموزان به حضور در نماز جماعت در مدارس و مساجد حضور مربی متخصص این حوزه در مدارس است و با توجه به کمبود مربی، برای تربیت مربی در زمینه نماز در شهرستان برنامه‌ریزی شود.