به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان تفت با حضور "حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی"امام‌جمعه تفت، "علیرضا نوکار"فرماندار، "حجت‌الاسلام ابوذر صانعی"دبیر ستاد احیا امربه‌معروف و نهی از منکر استان و سایر اعضای ستاد در این شهرستان برگزار و تصمیماتی پیرامون فعالیت این ستاد در شهرستان تفت اتخاذ شد.

"حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه تفت در این جلسه با اشاره به آیات و روایات پیرامون موضوع مهم امربه‌معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: اینکه مسئولی در جمهوری اسلامی ایران اشاره کند ما ضامن بهشت یا جهنم رفتن مردم نیستیم خلاف واقع است و حکومت در این زمینه سهیم است و باید افراد به سمت بهشت رهنمود و راهنمایی شوند.

امام‌جمعه شهر تفت خواستار حمایت دستگاه قضا از آمران معروف و ناهیان از منکر شد و بیان داشت: برخورداری آمران معروف و ناهیان از منکر از حمایت دستگاه قضا انگیزه‌ای برای این عزیزان برای قدم گذاشتن در این راه خطیر است و امیدواریم دادستان عمومی و انقلاب   شهرستان حمایت لازم را در دستور کار خود قرار دهد.

حجت‌الاسلام گلوردی ادامه داد: احیای شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان به مسئولیت مدیران و ارائه گزارش عملکرد به ستاد شهرستانی نیز مورد انتظار است.

"حجت‌الاسلام ابوذر صانعی" دبیر ستاد احیا امربه‌معروف و نهی از منکر استان یزد در این جلسه با اشاره به وظیفه سنگین این ستاد خاطرنشان کرد: اعضای این ستاد باید زمینه را برای اجرای این فریضه الهی فراهم نمایند و دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون درصدد خشکاندن ریشه این فریضه الهی است ولی خوشبختانه با تلاش و کوشش زمینه برای اجرای این واجب الهی فراهم است.

حجت‌الاسلام صانعی ادامه داد: اعضای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در شهرستان تفت باید با شناخت از جایگاه و وظایف قانونی خود باروحیه انقلابی و جهادی و با شجاعت تمام گام‌های بلندی در راستای امربه‌معروف و نهی از منکر بردارند.

این مقام مسئول با اشاره به استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها در راستای ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: تشکیل شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در ادارات و تشویق کارکنان فعال در این زمینه و حمایت از آنان می‌تواند گام بلندی در راستای احیا این فریضه الهی در شهرستان تفت باشد.

"علیرضا نوکار" فرماندار تفت در این جلسه فعالسازی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر را یکی از ضروریات شهرستان تفت دانست و بیان داشت: مردمان این دیار مؤمن و متعهد هستند ولی حضور جمعیت شناور در تعطیلات و ایام پایانی هفته در این شهرستان در برخی موارد مشکلات وآسیبهای فرهنگی واجتماعی را ایجاد نموده است که فعالسازی این ستاد می‌تواند گامی موثر در راستای رفع این مسائل ومشکلات باشد.

وی خواستار حمایت و هم‌فکری مسئولان استانی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر با ستاد شهرستانی شد و افزود: با توجه به اینکه جمعیت زیادی درایام  تعطیلات و  پایانی هفته از  مرکز وسایر نقاط استان در مناطق ییلاقی وتفرجگاههای شهرستان حضور می‌یابند امیدواریم با همفکری مسئولان استانی و شهرستانی تدابیر وراهکارهای مفید وموثر برای رفع مسائل ومشکلات فرهنگی واجتماعی و دغدغه‌های مردمی ناشی از این موضوع اتخاذ واجرایی شود.

فرماندار شهرستان تفت پیرامون درخواست یکی از اعضای ستاد مبنی بر ممنوعیت دوچرخه‌سواری بانوان در سطح شهر تفت خاطرنشان کرد: در جلسه شورای ترافیک شهرستان از ادامه جاده سلامت ومسیر دوچرخه‌سواری در سطح شهر با توجه به مسائل ایمنی و ترافیکی جلوگیری شد و بانوان می‌توانند با حضور در محوطه محصور دانشگاه پیام نور و یا جمعیت هلال‌احمر شهرستان به این ورزش اقدام نمایند و  با افتتاح پارک بانوان در آینده‌ی نزدیک فضای مناسبی برای  این ورزش در اختیار بانوان قرار خواهد گرفت.