با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان؛

برگزاری جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان تفت

جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان تفت با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، فرماندار شهرستان تفت و سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"احمد آخوندی" در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان تفت با اشاره به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان از راه‌اندازی پویش یار مسافر در استان یزد خبر داد و افزود: در این طرح افرادی به‌صورت داوطلب و با همکاری دستگاه‌های متولی، امور فرهنگی در اماکن تفریحی و گردشگری را پیگیری خواهند نمود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به هم‌زمانی ایام نوروز با بهار قرآن بیان داشت: برنامه‌ریزی در شهرستان‌ها به‌گونه‌ای باشد که بازارچه‌های محلی و اجرای برنامه‌های فرهنگی به بعد از ساعت افطار موکول شود.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌هایی نظیر جز خوانی قرآن کریم در مکان‌های پرتردد، برپایی نماز جماعت در اماکن تفریحی و گردشگری، راه‌اندازی پویش افطاری ساده در همین اماکن و تبلیغات و فضاسازی شهری اقدامات مؤثری دیگری است که در ایام تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان از اعضای ستاد خدمات شهرستان تفت و سایر شهرستان‌های استان مورد انتظار است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود سفرهای نوروزی از 25 اسفندماه آغاز و پیک سفر تا سوم فروردین‌ماه و قبل از شروع ماه مبارک رمضان ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: در موضوع اسکان اولویت با اماکن رسمی اقامتی در حوزه گردشگری است و پس از تکمیل ظرفیت این اماکن موضوع اسکان در مدارس پیگیری شود و با توجه به شرایط آب و هوایی در بهار پیرامون موضوع اسکان اضطراری نیز تدابیر لازم اندیشیده شود.

آخوندی به شعار نوروز امسال در استان "نوروز بدون فوتی" اشاره و افزود: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در هر 30 کیلومتر از جاده‌های مواصلاتی اصلی در استان، موکب‌هایی احداث تا با توقف و استراحت مسافران در این مکان‌ها، تصادفات جاده‌ای به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

"محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت نیز به برگزاری مراسم سال‌تحویل در حسینیه تاریخی امام خمینی (ره) در شهر تفت اشاره و افزود: امیدواریم با همکاری هیئت‌امنای حسینیه امام (ره) مراسم سال‌تحویل باشکوه در این مکان تاریخی، معنوی برگزار شود.

آماده‌سازی گلزارهای شهدا در نقاط شهری و روستایی شهرستان تفت برای ایام پایانی سال و لحظه سال‌تحویل دیگر موردی بود که فرماندار تفت خواستار آن شد.

آماده‌سازی اماکن گردشگری و حضور راهنمای گردشگری در این اماکن، نظافت و زیباسازی ورودی ادارات در شهر تفت دیگر نکاتی بود که فرماندار شهرستان تفت به آن اشاره و خواستار اجرایی شدن آن شد.

گزارش شهردار تفت از اقدامات صورت گرفته برای نوروز پیش رو؛ توضیحات دهیار اسلامیه از برنامه‌های نوروزی در این روستا، برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم سال‌تحویل در حسینیه امام خمینی (ره) و آمادگی اماکن گردشگری شهرستان ازجمله اماکن موجود در روستاهای هدف گردشگری چم و مبارکه ازجمله دستور کار های جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان تفت بود.