با دستور کار هماهنگی برگزاری مانور زلزله مدارس؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"ناصر دهقانی" در این جلسه گفت: هدف از برگزاری مانور زلزله مدارس، آموزش دانش آموزان برای واکنش مناسب در هنگام بروز زمین‌لرزه است.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری خاطرنشان کرد: بسیاری از زمین‌لرزه‌ها در ایران در فصل سرد سال رخ می‌دهد و این موضوع باید در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود.

دهقانی ادامه داد: تعدادی از مدارس سطح شهرستان تفت از ایمنی مناسب برخوردار نیستند و با محدودیت‌های بودجه‌ای، استحکام بنای این مدارس زمان‌بر است و اولویت آموزش باید برای دانش آموزان این مدارس باشد.

"علی‌اکبر سبزواری" دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به شهرستان تفت در این جلسه از برگزاری مانور زلزله در روز چهارشنبه ششم آذرماه در مدارس خبر داد و اظهار داشت: ضروری است آموزش‌های لازم درزمینهٔ درمانی، آتش‌نشانی، گاز و برق به دانش آموزان داده شود که همکاری مسئولان آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های ذی‌ربط برای برگزاری این دوره‌ها در مدارس قبل از برگزاری مانور لازم است.

در ادامه این جلسه بخشداران و مسئولان حاضر در این جلسه نظرات و پیشنهاد‌های خود به‌منظور هر چه‌بهتر برگزار شدن دوره‌های آموزشی مقابله با زلزله و هم‌چنین مانور سرا سری زلزله در مدارس را ارائه دادند و تصمیم‌های لازم برای برگزاری آن اتخاذ شد.