برگزاری جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان تفت

جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان تفت به ریاست فرماندار و با حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و سایر اعضای این ستاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "محمد دهشیری" در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران این شهرستان بیان داشت: هر آنچه در جلوگیری از بروز سیلاب در شهرستان تفت هزینه شود باعث ایمن‌تر شدن شهر یزد نیز خواهد شد و مسئولان عضو این ستاد باید با رایزنی با مسئولان استانی دستگاه‌های ذی‌ربط خود در راستای جذب اعتبارات برای ایمن‌سازی نقاط آسیب‌دیده در سیلاب گذشته تلاش کنند.

فرماندار شهرستان تفت به وجود نقاط کور آنتن دهی در زمان بحران در شهرستان اشاره و افزود: ضروری است در این زمینه با همکاری اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان و شرکت مخابرات این نقاط شناسایی و امکان برقراری تماس در این نقاط فراهم شود.

فرماندار تفت ایمن‌سازی قنوات در مسیر راه‌های مواصلاتی شهرستان را نیز خواستار شد و گفت: با برگزاری جلسه کارشناسی با حضور مسئولان جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای باید برای این موضوع راهکاری اندیشیده شود تا از حوادث احتمالی جلوگیری شود.

دهشیری به مشخص شدن محدوده خدمات‌رسانی آتش‌نشانی‌های شهر تفت و نیر هم اشاره و افزود: باید محدوده خدمات‌رسانی آتش‌نشانی دو شهر تفت و نیر مشخص شود تا از بروز ناهماهنگی‌های احتمالی کاسته شود.

این مقام مسئول به‌ضرورت ایمن‌سازی اماکن عمومی نیز اشاره و گفت: در فرصت باقیمانده تا فرارسیدن زمان بارش‌های پاییزی و زمستانی باید ایمن‌سازی اماکن عمومی از قبیل مدارس و مساجد در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: ایمن‌سازی پل‌ها و جاده‌های آسیب‌دیده ناشی از سیلاب مردادماه باید سرعت بیشتری به خود بگیرد و در این زمینه همکاری مسئولان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای تخصیص منابع اعتباری و ماشین‌آلات ضرورت دارد.

پاک‌سازی و لایروبی رودخانه‌های فصلی، مسیل‌ها، سیل بند ها از رسوبات ناشی از سیل مردادماه سال جاری توصیه بعدی فرماندار شهرستان تفت بود که تسریع درروند آن را خواستار شد.