برگزاری جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان تفت

جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان تفت به ریاست معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و با حضور سایر اعضای این ستاد در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان تفت به ریاست معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و با حضور سایر اعضای این ستاد در فرمانداری تفت برگزار شد.

"علی احمدیان" در این جلسه با اشاره به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان یزد مبنی بر بارش باران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه و صدور هشدار نارنجی توسط این اداره کل خاطر نشان کرد: مسیرهای مناطق تفرجگاهی دارای رودخانه های فصلی در شهرستان تفت نظیر تفرجگاه دره گاهان و چشمه تامهر در این دو روز مسدود خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان تفت خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی عمومی وقوع سیلاب ، اعلام هشدارهای لازم و راهکارهای مقابله ای آگاهانه به مردم در خصوص مخاطرات موضوع هشدار نارنجی توسط ادارات و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان تفت صورت گیرد.

احمدیان گفت: لایروبی مسیل‌ها و تخلیه رسوبات از دهانه پل‌ها در داخل و حریم شهرها و روستاها توسط دستگاه‌های ذی‌ربط به‌صورت مستمر صورت گیرد تا در صورت جاری شدن سیلاب و روان آب شاهد بروز حادثه‌ای نباشیم.

وی افزود: دستگاه ها و ادارات عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان تفت در آماده باش کامل باشند و کلیه ماموریت ها و مرخصی های مدیران و کارکنان این ادارات و دستگاه ها در این دو روز لغو شده است.

احمدیان تصریح نمود: به مردم توصیه می‌شود ضمن پرهیز از سفرهای غیرضروری به مناطق ییلاقی شهرستان تفت در زمان بارش باران در این ایام از اسکان و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها نیز خودداری کنند.