به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در این نشست پیرامون برگزاری نماز جمعه در هفت نقطه از این شهرستان اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص شهرستان تفت نماز جمعه در این هفته در شهرستان تفت برگزار نخواهد شد و در اواسط هفته آینده با برگزاری جلسه با اعضای ستاد نماز جمعه هفت نقطه شهرستان، هماهنگی لازم برای برگزاری نماز جمعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جمعه هفته آینده صورت خواهد پذیرفت.

فرماندار شهرستان تفت با اشاره به توضیحات مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت درباره برگزاری آزمون‌های پایان‌ترم این واحد خاطرنشان کرد: اولویت برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد به‌صورت غیرحضوری است ولی در صورت فراهم نشدن زیرساخت‌ها امکان برگزاری امتحان به‌صورت حضوری نیز فراهم شود.

نوکار پیرامون انتشار مطالبی در رسانه‌ها مبنی بر انتقال بیماران کرونایی از سایر نقاط استان به شهرستان تفت بیان داشت: در ستاد استانی مقابله با کرونا چهار بیمارستان شهرهای مهریز، تفت، میبد و اردکان به‌عنوان معین بیمارستان شهید صدوقی یزد انتخاب‌شده است و در صورت لزوم و در شرایط بحرانی بیماران به این بیمارستان منتقل خواهند شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر و برای رسیدگی بیشتر و درمان بهتر، بیماران مبتلابه ویروس کرونا که ساکن شهرستان تفت باشند، در بیمارستان شهید بهشتی تفت تحت درمان قرار خواهند گرفت.

"علیرضا نوکار" هم‌چنین از ادامه ممنوعیت برگزاری مراسم‌های مذهبی در فضاهای بسته، ترحیم، عروسی و پذیرایی در آرامستان ها خبر داد.

فرماندار تفت درباره اطلاع‌رسانی در مورد برگزاری جشن‌های در سایه‌سار خورشید نیز خاطرنشان کرد: هرگونه برگزاری مراسم‌های مذهبی در سطح شهرستان ملزم به درخواست برگزارکنندگان به ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا شهرستان تفت و بررسی و تصمیم کارشناسی این ستاد منوط خواهد بود.

"سید محمود واعظ پور" سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت با اشاره به میزان مبتلایان شهرستان در هفته‌های اخیر وضعیت شهرستان تفت را بر اساس پروتکل‌های کشوری زرد عنوان نمود و خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان شد.

واعظ پور از شروع مرحله سوم غربال‌گری در شهرستان از آغاز تیرماه خبر داد و بیان نمود: زدن ماسک به‌صورت برای جلوگیری از ابتلا به کرونا باید در مردم به‌صورت یک فرهنگ درآید و باید در این زمینه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.