به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان تفت با حضور "علیرضا نوکار" فرماندار و رئیس این شورا و با حضور "محمدجواد نعمتی"معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و سایر اعضا با موضوع بررسی بسته تحولی مدرسه کانون تربیتی محله در محل سالن اجتماعات مرحوم آیت‌الله حسنعلی آموزش‌وپرورش این شهرستان برگزار شد.

ابتدا "محمدصادق مهدیان" مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان تفت به ارائه گزارشی از اقدامات فرمانداری این شهرستان در راستای استفاده از پتانسیل خیران شهرستان برای تهیه تبلت دانش‌آموزی برای دانش آموزان کم‌بضاعت پرداخت.

در ادامه این جلسه "ابراهیم پیمان فر"رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش استان یزد به تشریح طرح بررسی بسته تحولی مدرسه کانون تربیتی محله پرداخت.

وی بابیان این‌که اجرای طرح کانون‌های تربیتی محلی مدارس مستلزم پیوند‌‌ عمیق مد‌‌رسه و محلات است، اظهار کرد: مهم‌ترین رکن د‌‌ر اجرای این طرح همکاری و تعامل مد‌‌یر مد‌‌رسه است.

پیمان فر خاطرنشان کرد: در این طرح به شناسایی ظرفیت‌های محلی مد‌‌رسه برای اجرای فعالیت‌های مشترک فرهنگی، بررسی روش‌های جلب همکاری نهاد‌‌ها و اشخاص مؤثر د‌‌ر محله، تد‌‌وین و تنظیم تقویم اجرایی برای یک سال تحصیلی اقدام می‌شود.

رئیس انجمن اولیاء و مربیان استان یزد گفت: برگزاری جلسات مشترک با هر یک از نهاد‌‌های د‌‌ولتی و غیرد‌‌ولتی، اشخاص مؤثر محلی، هماهنگی برای استفاد‌‌ه قانونمند‌‌ از امکانات محله برای مد‌‌رسه و بالعکس  از وظایف و تکالیف اجرای این طرح د‌‌ر سطح مدارس  است.

پیمان فر تصریح کرد: سند تحول بنیادین، مدرسه باید محور فعالیت‌های تربیتی  و فرهنگی محله باشد تا بتوانیم به هم‌افزایی برسد و از موازی کاری جلوگیری شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در یک محلی قرار است فعالیت تربیتی و فرهنگی انجام شود باید محور آن کانون، مدرسه باشد.

گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای "پویش لبخند رضایت" توسط "منصور اسلامی فرد" مسئول بسیج فرهنگیان تفت دیگر دستور کار این جلسه بود.

ارائه برنامه‌های آموزش‌وپرورش شهرستان تفت در ایام دهه مبارک فجر نیز آخرین دستور کار این جلسه بود.

"محمدجواد نعمتی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری در این جلسه با اشاره به دستور کار های آن بیان داشت: فضاهای آموزشی خوبی در نقاط شهری و روستایی شهرستان وجود دارد و باید از این اماکن در راستای تأمین سایر نیازهای دانش آموزان استفاده بهینه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری به نقش انجمن‌های مردم‌نهاد در راستای رفع مشکلات دانش آموزان کم‌بضاعت اشاره و خاطرنشان کرد: باید با راه‌اندازی انجمن‌های مردم‌نهاد در حوزه مسائل آموزشی و استفاده از پتانسیل خیران در شهرستان نیازهای دانش آموزان بی‌بضاعت تا حد امکان رفع شود.