برگزاری جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد تفت

در جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد تفت که با ریاست سرپرست فرمانداری برگزار شد؛ اساسنامه دو سازمان مردم‌نهاد بررسی و مجوز سه سازمان مردم‌نهاد جدید شهرستان تفت به مؤسسین آن اعطا شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "محمد دهشیری" در جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد این شهرستان بیان داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد چالش‌ها و مسائل و مشکلات موجود در حوزه‌های کاری خود را شناسایی و با همکاری دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط در تلاش برای رفع آن هستند.

سرپرست فرمانداری تفت تصریح نمود: فعالیت تشکل های مردم‌نهاد برای رفع مسائل و چالش‌های موجود در حوزه فعالیت و پیگیری رفع مشکلات نباید منجر به تقابل با ادارات و دستگاه‌های دولتی شود.

دهشیری افزود: مسئولان رودرروی مردم نیستند و هر یک از مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان از خود مردم و منتخبین دولتی برآمده از رأی و انتخاب مردم هستند که اهتمام آن‌ها رفع مسائل و مشکلات ریزودرشت شهرستان در حوزه‌های مختلف است.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت عنوان نمود: تلاش سمن‌ها باید پیگیری چالش‌ها و مطالبات عمومی مردم از طریق راه‌های قانونی پیش‌بینی‌شده باشد و تحریک مردم برای پیگیری موضوعات خارج از قاعده و قانون اداری آن شیوه درستی نیست.

"محمد دهشیری" ادامه داد: سازوکار قانونمند شدن فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد در راستای ضابطه‌مند شدن این انجمن‌ها در راستای پیگیری امور از مجرای قانونی است و همدلی انجمن‌های مردم‌نهاد و مسئولان منجر به نتایج مطلوبی در راستای رفع چالش‌ها و مشکلات خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی انجمن‌های مردم‌نهاد در شهرستان تفت امیدواریم سطح مطالبات مردم و تمایل مردم برای پیگیری مسائل و مشکلات خود از راه‌های قانونی پیش‌بینی‌شده افزایش یابد.

در این جلسه اساسنامه دو انجمن موسسه خیریه حضرت فاطمه الزهرا (س) دهشیر و موسسه فرهنگی فطرس دهشیر بررسی و در ادامه مجوزهای انجمن حامیان میراث فرهنگی، موسسه فرهنگی اجتماعی آوای زندگی نصرآباد و انجمن حامیان محیط‌زیست به مؤسسین این انجمن‌ها اعطا شد.