برگزاری جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان تفت

جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان تفت به ریاست فرماندار و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و سایر اعضا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان تفت به ریاست "علیرضا نوکار"فرماندار و با حضور "محمدجواد نعمتی"معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و سایر اعضا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

بررسی وضعیت واکسیناسیون کرونا، حیوان گزیدگی و بیماری هاری و گزارش هفته سالمند ازجمله دستور کارهای این جلسه بود که موردبررسی قرار گرفت.

سید محمود واعظ پور سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این جلسه به گزارشی از وضعیت حیوان گزیدگی در شهرستان پرداخت و از افزایش این آمار در سال جاری خبر داد و بیان داشت: درصورتی‌که شخصی موردحمله حیوانی قرار گرفت ضروری است در اسرع وقت به یکی از سه مرکز اورژانس تفت، مرکز جامع سلامت نیر یا بخ مراجعه تا تزریق واکسن صورت گیرد.

جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در راستای کنترل شیوع بیماری هاری موضوعی بود که در این جلسه پیرامون آن بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

مصطفی صادقیان بخشدار مرکزی تفت در این جلسه به گزارشی از اقدامات بخش مرکزی تفت در راستای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در روستاهای این بخش پرداخت.

بخشدار مرکزی تفت خاطرنشان کرد: یکی از دلایل افزایش سگ‌های ولگرد در روستاهای بخش مرکزی، انباشت زباله در بعضی مناطق بود که با برنامه‌ریزی صورت گرفته هشت واحد وظیفه جمع‌آوری زباله در روستاهای بخش را برعهده‌گرفته‌اند و ماهانه حدود یک میلیارد و پانصد میلیون ریال برای جمع‌آوری زباله توسط دهیاری‌ها هزینه می‌شود.

صادقیان به سامان‌دهی گودهای زباله در مناطق این بخش نیز اشاره و بیان داشت: از 5 گود زباله موجود در بخش مرکزی 3 گود با مشکلی روبرو نیست و برنامه‌ریزی برای اصلاح دو گود مشکل‌دار صورت گرفته است.