برگزاری جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان تفت

جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان تفت به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت و با حضور سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان تفت به ریاست "محمدکاظم خانی"معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت و با حضور سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

تبیین سند پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر، نحوه اجرای طرح ممنوعیت تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان به‌سلامت و بررسی مشکلات نگه‌داری دام و طیور به‌طور سنتی در مناطق شهری سه دستور کار این جلسه از شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان تفت بود که پیرامون آن بحث و تبادل‌نظر شد.

"محمدکاظم خانی" در این جلسه با اشاره به اهمیت آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه بیماری‌های غیر واگیر بیان داشت:  تفت، پیرترین جمعیت استان یزد را دارا است و سومین شهرستان سالخورده کشور به نسبت جمعیت محسوب می‌شود و لذا آمار دیابتی‌های آن قابل‌توجه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت افزود: باید بافرهنگ سازی و آموزش به‌ویژه از سنین کودکی و در مدارس؛ مردم نسبت به خطرات دیابت آگاه شوند.

معاون فرماندار شهرستان خواستار حضور گروه سیار از شبکه بهداشت و درمان در ادارات برای سنجش سلامت کارکنان شد و افزود: در این طرح با حضور گروه سیار شبکه بهداشت و درمان در ادارات شهرستان و سنجش فشارخون و قند خون شناسنامه سلامت کارمندان شاغل در ادارات شهرستان تکمیل شود.

خانی به دستور کار دیگر این جلسه نیز اشاره و افزود: در صدور مجوزهای مشاغل خانگی باید مسائل بهداشتی نیز در نظر گرفته شود و صدور مجوز مشاغل خانگی منوط به رعایت پیوست های بهداشتی باشد.