برگزاری جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان تفت

جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان تفت به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و با حضور بخشداران و سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "محمدکاظم خانی" در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان بر پیگیری اجرای مصوبات جلسات این شورا تأکید و افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت جامعه نیاز است مصوبات جلسات برای اجرا توسط دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیری و نتایج در جلسات آتی شورای سلامت و امنیت غذایی به اطلاع اعضا رسانده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت به اجرای طرح تأمین سلامت کارمندان دولت در این شهرستان اشاره و افزود: طرح تأمین سلامت کارمندان (طرح تسکین) به‌زودی در شهرستان اجرا خواهد شد و رابطین بهداشت در ادارات اجرای این طرح را پیگیری و همکاری لازم با شبکه بهداشت و درمان را در دستور کار قرار دهند.

خانی با اشاره به هشدار وزارت بهداشت مبنی بر احتمال شیوع سویه جدید ویروس کرونا گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و تزریق دز یادآور واکسن کرونا به‌ویژه در افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای می‌تواند از شیوع موج جدید ویروس کرونا در شهرستان تفت جلوگیری نماید.

"محمدکاظم خانی" با اشاره به وضعیت مطلوب آب در شهر تفت ازلحاظ سلامت و ایمنی افزود: با تلاش شرکت آب و فاضلاب و شبکه بهداشت و درمان وضعیت ایمنی آب در شهر تفت مطلوب است و امیدواریم نقایص کوچک باقیمانده نیز رفع و گواهی ایمنی آب شهر تفت توسط دستگاه ذی‌ربط صادر شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تفت پیرامون آغاز طرح بیماریابی سل اتباع غیر ایرانی گفت: انتظار می‌رود علاوه بر واکسیناسیون اتباع ساکن در مهمان شهر انصار تفت سایر اتباع ساکن در نقاط شهری و روستایی نیز شامل این طرح بیماریابی شوند.

"سید محمود واعظ پور" سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت در ابتدای این نشست به ارائه دستور کار های این جلسه از شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان ازجمله برنامه‌ریزی برای اجرای طرح تأمین سلامت کارمندان ، ارائه گزارش پیشرفت اجرای برنامه ایمنی آب ، اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی و همچنین بیماریابی سل اتباع غیر ایرانی و همچنین گزارش وضعیت موجود بیماری کرونا در شهرستان تفت پرداخت.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت در این جلسه با اشاره به‌احتمال بروز پیک هشتم کرونا در سه تا چهار هفته آینده گفت: سویه جدید ویروس، زیرشاخه‌ای از ویروس امیکرون است که قدرت انتقال زیادی دارد و از مردم درخواست می‌شود با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک (به‌خصوص در اجتماعات) مراقب سلامتی خود و اطرافیان خود باشند.

دبیر شورای سلامت شهرستان با اشاره به تزریق واکسن کرونا در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و همچنین خانه‌های بهداشت گفت: تزریق دوز اول و دوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۵ سال، تزریق دوز سوم برای افراد بالای 18 سال و تزریق دوز یادآور برای تمامی افراد بالای ۶۰ سال و کسانی که بیش از ۶ ماه از تزریق آخرین دوز واکسیناسیون آنان گذشته است به‌ویژه در افراد با بیماری زمینه‌ای مورد تأکید است.

"محمدرضا میر شمسی" سرپرست مرکز بهداشت شهرستان تفت نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح تسکین در شهرستان تفت گفت: خطر سنجی قلبی-عروقی، غربالگری دیابت، مشاوره تغذیه، بررسی سلامت روان و غربالگری سرطان‌های شایع ازجمله خدمات طرح تسکین است که برای کارکنان ادارات شهرستان تفت انجام خواهد شد.