برگزاری جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان تفت

جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان تفت به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و با حضور بخشداران مرکزی و گاریزات و سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"حمیدرضا فلاح تفتی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با اشاره به یکی از دستور کار های جلسه پیرامون تشدید نظارت بر سامانه‌های آب‌رسانی گفت: نیاز است آب و فاضلاب تفت، نیر و گاریزات با برگزاری دوره‌های آموزشی آگاهی آب‌بانان فعال در مناطق مختلف شهرستان تفت را پیرامون اهمیت ایمنی آب افزایش دهند.

وی ادامه داد: با توجه به گرم‌تر شدن هوا موضوع ایمنی و بهداشت آب از اهمیت بالایی برخوردار است و ضروری است دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات لازم برای تأمین ایمنی و بهداشت و همچنین نظارت مستمر بر مخازن ذخیره آب در مناطق شهری و روستایی را در دستور کار قرار دهند.

معاون فرماندار تفت با اشاره به در پیش بودن عید سعید قربان بیان داشت: با اشاره به تمایل عده‌ای از شهروندان برای ذبح دام در عید سعید قربان و احتمال شیوع بیماری‌های مشترک دام و انسان ضروری است شبکه دامپزشکی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات و اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه را انجام دهند.

فلاح بر سامان‌دهی حوضچه‌ها و استخرهای روباز و پیگیری موضوع توسط جهاد کشاورزی و بخشداری‌ها تأکید کرد و افزود: در راستای پیشگیری سوانح و حوادث به‌ویژه در کودکان موضوع سامان‌دهی حوضچه‌ها و استخرهای روباز به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد و اقدامات عمرانی صورت گرفته در این زمینه ادامه یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت به موضوع پسماند و گود زباله این شهرستان اشاره و اظهار داشت: در یک سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه جمع‌آوری گود زباله در چند منطقه از شهرستان تفت صورت گرفته و امیدواریم برای سامان‌دهی موضوع گود زباله شهر تفت نیز اقدام مؤثری صورت گیرد.