برگزاری جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان تفت

اولین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان تفت در سال 1403 به ریاست فرماندار و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"علی دهقان نیری" در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان تفت بیان داشت: مصوبات شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان تفت در راستای تأمین سلامت مردم است و انتظار می‌رود دستگاه‌ها وادارات عضو این شورا در راستای اجرایی شدن مصوبات گام بردارند.

فرماندار شهرستان تفت به اهمیت موضوع ورزش کارکنان ادارات و دستگاه‌های شهرستان تفت پرداخت و افزود: به ورزش کارکنان اهمیت داده شود و ساعتی برای ورزش کارکنان ادارات و دستگاه‌های شهرستان تفت اختصاص داده شود اما این موضوع باعث وقفه به خدمت‌رسانی به مردم نشود.

دهقان نیری تصریح نمود: با توجه به در پیش بودن فصل گرم سال و گردشگر پذیر بودن شهرستان تفت در این ایام کنترل و نظارت بر اماکن رفاهی، تفریحی و خدماتی در حوزه بهداشت و سلامت مردم افزایش یابد.

فرماندار تفت خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته در شهرستان تفت پیش‌بینی می‌شود دام‌پروری و دامداری در این شهرستان تفت رونق بگیرد و باید در زمینه کنترل بیماری‌های مشترک دام و انسان برنامه‌ریزی شود و آگاه‌سازی مردم در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت به اهمیت موضوع تأمین سلامت آب شرب در نقاط شهری و روستایی این شهرستان اشاره کرد و خواستار کنترل این موضوع و نظارت مستمر بر منابع آبی موجود در شهرستان تفت شد.

ایمن‌سازی استخرهای ذخیره آب دیگر موضوعی بود که فرماندار تفت به آن اشاره نمود و افزود: شاهد هستیم سالانه تعدادی از همشهریان جان خود را در استخرهای ذخیره آب از دست می‌دهند و ضروری است دستگاه‌های متولی به‌طورجدی ایمن‌سازی استخرهای ذخیره آب را در دستور کار قرار دهند.

موضوع بیماری هاری موضوع دیگری بود که فرماندار تفت آگاهی بخشی پیرامون آن را ضروری دانست و افزود: آگاهی بخشی پیرامون موضوع بیماری هاری و راه‌های انتقال آن از طریق گزش حیوانات دیگر موضوعی است که انتظار می‌رود در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

در این جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان تفت اجرایی شدن مصوبات جلسات قبلی این شورا موردبررسی قرار گرفت؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت گزارشی از اقدامات ستاد سلامت نوروزی را ارائه کرد و سرپرست مرکز بهداشت شهرستان تفت به تبیین برنامه‌های هفته سلامت پرداخت.