برگزاری جلسه شورای طرح سامان خانواده در شهرستان تفت

جلسه شورای طرح سامان خانواده در شهرستان تفت با حضور فرماندار، مدیر طرح سامان خانواده استان یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛"محمدحسین رحیمی نسب" مدیر طرح سامان خانواده استان یزد بابیان اینکه محورهای طرح سامان خانواده شامل تعالی، تشکیل، تحکیم، تکلیف، تسهیل و ترویج و تبیین است، افزود: این طرح مزایای زیادی ازجمله روان‌سازی عملیات حوزه خانواده، شبکه‌سازی در حوزه فعالیت‌های خانواده و قابلیت ارزیابی عملیات و فعالیت در هریک از محورهای شش‌گانه را دارا است که به ایجاد ساختار مناسب برای تخصیص اعتبارات در هریک از محورها منجر می‌شود.

رحیمی نسب بابیان اینکه در جهت عملیاتی کردن این طرح، ۶ کمیته ایجادشده است، تصریح کرد: برای هر یک از کمیته‌ها در راستای روان‌سازی عملیات طرح سامان خانواده دو نوع وظیفه عمومی و اختصاصی برنامه‌ریزی‌شده است که برای هر کمیته وظایف تخصصی برنامه‌ریزی‌شده است.

وی بابیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد، دانشگاه‌ها، حوزویان و اصحاب فکر در برنامه‌های مربوط به ازدواج و خانواده هماهنگ و منسجم عمل و از پراکنده‌کاری دوری کنند و برای این امر ادبیات مشترکی اعمال شود اظهار داشت: این طرح توسط کارشناسان حوزه خانواده و فعالان جبهه فرهنگی انقلاب تدوین‌شده است و ضروری است ادارات ذی‌ربط شهرستان با همکاری و به‌کارگیری همه امکانات و توان خود در اجرایی کردن این طرح تلاش نمایند.

"محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت نیز در این جلسه بیان داشت: موضوع جمعیت از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از چالش‌های پیش روی کشور موضوع جمعیت است که در شهرستان تفت نیز با توجه به آمارهای جمعیت ساکن  این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرماندار تفت گفت: فعالیت در زمینه اجرای طرح سامان خانواده در شهرستان علاوه بر اینکه وظیفه اداری و سازمانی مدیران است یک نوع وظیفه دینی و اعتقادی و اجتماعی است و همه توان دستگاه‌ها برای اجرای مناسب این طرح باید به کار گرفته شود.

دهشیری با تأکید بر چالش پیش روی کشور در حوزه جمعیت تصریح نمود: برای سربلند بیرون آمدن کشور از چالش جمعیتی پیش رو یک حرکت جهادی است و فرصت آزمون‌وخطا در این زمینه وجود ندارد و طرح سامان خانواده برای جلوگیری از موازی کاری و آشنایی بیشتر دستگاه‌ها با وظایف خود در حوزه جمعیتی تدوین‌شده است.