برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفت

چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفت به ریاست امام‌جمعه تفت و با حضور فرماندار، و سایر اعضا با دستور کار  نقاط قوت و آسیب‌شناسی مراسم‌های برگزارشده در ایام دهه اول ماه محرم در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه تفت در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان بیان داشت: عزاداری امام حسین (ع) ویاران باوفایش عبادت است و روایات متعددی در این زمینه وجود دارد.

امام‌جمعه تفت گفت: شهرستان تفت با عنوان حسینیه استان یزد شناخته می‌شود ، مراسم‌های عزاداری باشکوهی در ایام ماه محرم در سطح شهر تفت برگزار شد که نسبت به سال‌های گذشته دارای نقاط قوت بیشتری بود ولی بنا بر بعضی گزارش‌های اعلام‌شده نیاز است آسیب‌های این برنامه‌ها نیز شناسایی و با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به رفع آن اقداماتی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام گلوردی خاطرنشان کرد: دشمن برای نفوذ در کشور از شیوه هجمه فرهنگی استفاده می‌کند و حتی از مراسم‌های مذهبی نیز برای این موضوع استفاده می‌کند و ما باید با برنامه‌ریزی جلوی این نوع از نفوذ را بگیریم.

"محمد دهشیری" فرماندار تفت نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای هماهنگی برگزاری مراسم‌های محرم تصریح نمود: مراسم‌های ایام دهه اول ماه محرم باشکوه هرچه‌تمام‌تر در شهرستان توسط مردم و هیئت‌های عزاداری در تمام نقاط برگزار شد و دستگاه‌های خدمات رسان هم تمام تلاش خود را برای این مهم به کار بستند.

فرماندار شهرستان تفت گفت: در بعضی از مراسم‌های برگزارشده آسیب‌هایی وجود داشت که باید با برگزاری جلسات و کارگروه‌های تخصصی زیرمجموعه شورا این مسائل بررسی و برای مراسم‌های آتی رفع شود.

دهشیری به برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) اشاره و افزود: تمامی دستگاه‌ها وادارات شهرستان آماده خدمت‌رسانی در راستای اعزام زائرین مراسم اربعین حسینی (ع) به مراسم پیاده‌روی در کشور عراق هستند.

وی ادامه داد: در مورد برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) نیاز به مصوبه ستاد استانی اربعین حسینی (ع) است و پس از کسب تکلیف از ستاد استانی پیرامون این موضوع در جلسات بحث و تصمیم‌گیری خواهد شد.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت و نایب‌رئیس شورای فرهنگ عمومی تصریح نمود: برای برپایی موکب در ایام دهه اول محرم مجوزهایی توسط اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برای متقاضیان صادر شد که تاریخ فعالیت آن‌ها به پایان رسیده و انتظار می‌رود با توجه به بروز مشکلات ترافیکی موکب‌ها توسط هیئت‌ها جمع‌آوری شوند.

در ادامه جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هرکدام از اعضا نظرات و پیشنهاد‌های خود را در خصوص دستور کار جلسه بیان داشتند و مقرر شد ادامه بحث در جلسات آینده شورای فرهنگ عمومی نیز پیگیری شود.