برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفت

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفت در سال 1402 با حضور امام‌جمعه تفت، فرماندار شهرستان تفت، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با موضوع جمعیت و فرزند آوری برگزار شد خاطرنشان کرد: موضوع سالمندی جمعیت خطر بزرگی کشور را در آینده تهدید خواهد کرد و ضروری است در زمان باقیمانده برای رفع این تهدید بزرگ اقداماتی در سطح کشور صورت گیرد.

امام‌جمعه تفت تصریح نمود: در شهرستان تفت نیز وضعیت شاخص‌های جمعیتی نامطلوب است و دستگاه‌ها موظف به اجرای دستورالعمل‌های قوانین جمعیتی و فرهنگ‌سازی پیرامون موضوع جمعیت و فرزند آوری هستند.

"محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت نیز با اشاره به مسیر ترسیم‌شده در حوزه جمعیت خاطرنشان کرد: ادارات و دستگاه‌های عضو قرارگاه جوانی جمعیت باید مصوبات و دستورالعمل‌های قانون جوانی جمعیت به‌دقت اجرا نمایند.

دهشیری با اشاره تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در راستای برنامه‌ریزی در حوزه جمعیت عنوان داشت: مسئولان عضو قرارگاه جوانی جمعیت ازلحاظ شرعی وظیفه‌دارند در راستای کاهش دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت تلاش مضاعفی را به‌کارگیرند.

فرماندار تفت افزود: در راستای رفع مشکل خطر جمعیتی در کشور توسط مقامات کشوری و استانی مسیر مناسبی ترسیم‌شده و نیاز است در شهرستان تفت نیز با تلاش در این مسیر گام برداریم.

دهشیری بیان داشت: با تلاش‌های صورت گرفته دیدگاه عمومی جامعه نسبت به موضوع فرزند آوری در حال تغییر است و باید بافرهنگ سازی این مسیر با شدت بیشتری ادامه پیدا کند.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم در موضوع جمعیت اشاره و تصریح نمود: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به موضوع جمعیت صورت گرفته و با تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت این موضوع به‌صورت جهادی در حال پیگیری است و در سطح شهرستان تفت نیز برنامه‌های خوبی در این حوزه اجرایی شده است.

فرماندار تفت ادامه داد: در قانون جوانی جمعیت؛ ماده‌قانونی‌هایی در حوزه مسائل اقتصادی برای ترغیب خانواده‌ها به موضوع ازدواج و فرزند آوری گنجانده‌شده است که در سطح شهرستان در حال اجرا است و مسئولان باید برای تغییر فرهنگ مردم در زمینه فرزند آوری نیز تلاش نمایند.

"سید محمود واعظ پور" سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت گزارشی از وضعیت شاخص‌های جمعیتی این شهرستان و اقدامات صورت گرفته در راستای بیان اهمیت موضوع جمعیت و فرزند آوری ارائه داد.

"ناصر محمدی" رئیس دانشگاه پیام نور واحد تفت نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری همایش ملی بررسی و تبیین اندیشه‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حوزه تعلیم و تربیت، خانواده، عفاف و حجاب در شهرستان تفت را ارائه نمود و مقرر شد هماهنگی‌های لازم برای هرچه بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن این همایش صورت پذیرد.

 در ادامه جلسه هرکدام از اعضای شورا به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص افزایش جمعیت، فرزند آوری و صیانت از خانواده پرداختند و مقرر شد اقدامات لازم برای تشکیل شبکه فعالین ازدواج بانام وفا صورت پذیرد.