برگزاری جلسه قرارگاه حجاب و عفاف شهرستان تفت

جلسه قرارگاه حجاب و عفاف شهرستان تفت با حضور امام‌جمعه تفت، فرماندار شهرستان تفت و سایر اعضا برگزار و در این جلسه بر نظارت بر رعایت قوانین حجاب و عفاف در اماکن رسمی و مجوز دار ازجمله ادارات، اماکن گردشگری و اصناف تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه تفت در جلسه قرارگاه حجاب و عفاف این شهرستان با تقدیر و تشکر از حضور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن گفت: با حضور باشکوه مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن پیروزی بزرگی برای اسلام، مسلمین و انقلاب اسلامی رقم خورد.

امام‌جمعه تفت خواستار عملیاتی شدن مصوبات این جلسات شد و افزود: فرهنگ و ارزش‌های ناب اسلامی باید در جامعه حفظ شود و قوانین بازدارنده در حوزه مقابله بابی حجابی وجود دارد و نیاز است این قوانین به‌طور صحیح در جامعه اجرا شود.

حجت‌الاسلام گلوردی خاطرنشان کرد: در آیه 59 سوره احزاب، موضوع و مسئله حجاب به‌خوبی شرح داده‌شده است و این آیه باید مورد ملاک قرار گیرد.

امام‌جمعه تفت تصریح نمود: رعایت حجاب و عفاف باید در ادارات، اماکن ورزشی و اصناف به‌طورجدی در دستور کار قرار گیرد و دستگاه‌ها وادارات بر زیرمجموعه‌های خود در این راستا نظارت کافی را داشته باشند.

"محمد دهشیری" نیز در ادامه این جلسه با تبریک حماسه مردم در روز 22 بهمن بیان داشت: در این روز تودهنی بزرگی به استکبار زده شد و حضور پرشور مردم در راهپیمایی دل همه مسئولان نظام را برای اجرای برنامه‌ها در راستای توسعه کشور و رفع مشکلات موجود قرص کرد و نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شد.

فرماندار شهرستان تفت افزود: جامعه ایران اسلامی با بمباران غول رسانه‌ای دشمن روبرو است و در زمان شیوع ویروس کرونا با ترویج آموزش‌های مجازی، فرصت برای نفوذ دشمن فراهم آمد و دشمن از دسترسی دانش آموزان به فضای مجازی برای اجرای نقشه‌های خود نهایت استفاده را برد.

دهشیری بیان داشت: اماکن رسمی و مجوز دار در شهرستان اعم از اصناف و واحدهای گردشگری نظیر باغ رستوران‌ها و بوم گردی‌ها مکلف به رعایت قانون حجاب و عفاف هستند و در صورت عدم رعایت قانون ، برخورد جدی از سوی متولیان امر باید صورت گیرد.

فرماندار تفت گفت: مردمی سازی امربه‌معروف و نهی از منکر نیز در زمینه رعایت قانون حجاب و عفاف در جامعه تأثیر گزار است و باید شیوه‌های صحیح امربه‌معروف و نهی از منکر به مردم متقاضی آموزش داده شود.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت تصریح نمود: حضور روانشناس و جامعه‌شناس در جلسات قرارگاه حجاب و عفاف شهرستان و بررسی کارشناسی این موضوع نیز می‌تواند برنامه راه این قرارگاه را مشخص نماید.

"محمد دهشیری" در پایان اظهار داشت: از محل دفن شهید گمنام در نقاط مختلف شهرستان می‌توان در راستای فرهنگ‌سازی موضوع حجاب و عفاف در جامعه استفاده کرد که با استقبال مردم روبرو می‌شود و نمونه آن در محل دفن شهید گمنام در پارک شهر را شاهد بودیم.