برگزاری جلسه مدیریت تنش آبی بخش گاریزات

جلسه مدیریت تنش آبی بخش گاریزات با حضور نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار تفت، امام‌جمعه گاریزات –کهدوئیه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشدار گاریزات، جمعی از مسئولان و تعدادی از دهیاران این بخش در شهر بخ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "سید جلیل میر محمدی" نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در جلسه مدیریت تنش آبی بخش گاریزات خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و در دیدار با معاون اول و معاون اجرائی رئیس‌جمهور اهمیت موضوع انتقال آب به شهرستان تفت تبیین و پروژه انتقال آب به روستاهای شهرستان تفت در مصوبات سفر رئیس محترم جمهور به استان یزد گنجانده شد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در نشست هفته گذشته با مسئولان سازمان آب و فاضلاب کشور هماهنگی لازم برای اجرای این پروژه صورت گرفت و در هفته آینده قراردادهای این پروژه بزرگ امضا و در آینده‌ی نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

"محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت نیز در این جلسه با اشاره به کاهش آبدهی چاه‌ها، چشمه‌ها و قنوات در نقاط روستایی شهرستان تفت گفت: در تعطیلات هفته گذشته با تنش آبی در برخی از نقاط این شهرستان روبرو بودیم که امیدواریم با اقدامات در حال اجرا توسط آب و فاضلاب و با همکاری دهیاری‌ها در این روستاها این تنش آبی کاهش یابد.

فرماندار تفت افزود: یکی از اولویت‌های اساسی شهرستان تفت موضوع تأمین آب شرب و بهداشت است و سعی شد در جلسات کارشناسی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی این موضوع بررسی و تصمیماتی در راستای رفع آن اتخاذ شود.

دهشیری اظهار داشت: امیدواریم با تسریع درروند عملیات عمرانی پروژه‌های مصوب شده در حوزه تأمین و توزیع آب با مشکلات کمتری در بخش گاریزات روبرو شویم و مردم این منطقه با مشکلات کمتری برای دسترسی به آب شرب و بهداشت روبرو شوند.

"جلال علمدار" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد بیان داشت: در چند ماه اخیر جلسات متعددی با مسئولان شهرستان تفت در راستای کاهش تنش آبی در شهرستان تفت برگزارشده و درصدد هستیم با اجرای مصوبات این جلسات تنش آبی در شهرستان تفت کاهش یابد.

علمدار تصریح نمود: حفر چاه و راه‌اندازی اداره آب و فاضلاب در بخش گاریزات و کهدوئیه ازجمله مصوبات این جلسات بود که به زودی اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد ادامه داد: اجرای پروژه بزرگ آب‌رسانی به روستاهای شهرستان تفت نیز بعد از امضای قراردادهای موردنیاز توسط پیمانکار آغاز خواهد شد و روستاهای شهرستان تفت نیز از آب انتقالی بهره‌مند خواهند شد.