برگزاری جلسه مدیریت تنش آبی شهرستان تفت

جلسه مدیریت تنش آبی شهرستان تفت با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد ، فرماندار تفت، مسئولان استانی و شهرستانی آبفا ، جمعی از مسئولان و تعدادی از دهیاران و اعضای شورای اسلامی تعدادی از روستاهای شهرستان تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،جلسه مدیریت تنش آبی شهرستان تفت با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد ، فرماندار تفت، مسئولان استانی و شهرستانی آبفا ، جمعی از مسئولان و تعدادی از دهیاران و اعضای شورای اسلامی تعدادی از روستاهای شهرستان تفت برگزار شد.

"محمد دهشیری" در این جلسه با اشاره به تنش آبی پیش‌آمده در نقاطی از شهرستان تفت خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی در شهرستان تفت و حضور جمعیت شناور از اکثر نقاط استان به مناطق ییلاقی شهرستان تفت در چند روز گذشته در برخی از نقاط شهرستان تفت با تنش آبی روبرو بودیم.

فرماندار شهرستان تفت اظهار داشت: مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط باید با همکاری بخشداری‌ها و دهیاری‌ها از تمام توان مدیریتی و امکاناتی خود و با یک کار جهادی در راستای کاهش تنش آبی در این مناطق تا پایان فصل گرم سال اقدام نمایند و کم‌کاری‌های احتمالی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت خواستار صرفه‌جویی اهالی این شهرستان در مصرف آب شد و بیان داشت: با توجه به محدودیت منابع آبی در شهرستان تفت در تأمین آب نقاط شهری و روستایی شهرستان با مشکل روبرو هستیم و در این شرایط عده‌ای با مصرف بی‌رویه آب در تأمین آب شهروندان اختلال ایجاد می‌کنند.

دهشیری خاطرنشان کرد: مشاهده‌شده در مناطق شهری و روستایی  بعضی از ساکنین از آب‌لوله‌کشی برای کشاورزی استفاده می‌کنند که این مسئله تأمین آب شرب و بهداشت مردم را با مشکل روبرو کرده است و انتظار می‌رود مردم با مصرف بهینه مسئولان را در تأمین آب مناطق مختلف یاری رسانند.

فرماندار تفت افزود: یکی از مشکلات اساسی شهرستان تفت به‌ویژه در مناطق روستایی کمبود منابع آب برای استفاده امور بهداشتی و شرب است که اجرای طرح بزرگ آب‌رسانی به روستاهای شهرستان به‌عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار دارد.

دهشیری ادامه داد: در سفر دوم ریاست محترم جمهور به استان یزد یکی از مصوبات این سفر تأمین منابع مالی برای اجرای طرح بزرگ آب‌رسانی به روستاهای شهرستان تفت است که پیگیری اجرای این مصوبه در دستور مسئولان استانی و شهرستانی است.

در ادامه این نشست پیرامون کاهش تنش آبی در روستای پرجمعیت نصرآباد و دهشیر از توابع بخش مرکزی تفت تدابیری اتخاذ شد.