برگزاری جلسه هماهنگی طرح کالابرگ الکترونیکی در شهرستان تفت

جلسه هماهنگی اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در شهرستان تفت با حضور معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشداران مرکزی و گاریزات، تعدادی از دهیاران و مسئولان دستگاه‌ها وادارات ذی‌ربط اجرای این طرح در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"علی احمدیان" در جلسه هماهنگی طرح کالابرگ الکترونیکی در این شهرستان اظهار داشت: مبلغ پرداخت یارانه برای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان است و مردم به‌عنوان مصرف‌کننده نهایی با استفاده از کارت‌های بانکی و اعتبار یارانه خود می‌توانند یک ماه زودتر از هر فروشگاه یا سوپرمارکتی، کالای موردنظر خود را از لیست ۱۰ قلم کالای اساسی انتخاب و خریداری کنند.

وی افزود: با توجه به نزدیک بودن اجرای طرح، در صورت استفاده سه دهک کم‌درآمد جامعه از طرح کالابرگ الکترونیکی این خرید همراه با مشوق ریالی و 20 درصد افزایش بیشتر خرید کالا خواهد بود و در همین راستا باید تدابیر لازم به جهت تسهیل خرید و دسترسی‌پذیری مردم به فروشگاه‌های تجهیز شده فراهم آمده و آموزش‌های لازم نیز به فروشندگان طرح داده شود به‌گونه‌ای که به سهولت کار مردم منجر شود.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تفت خاطرنشان کرد: این طرح با توجه به تکلیف قانونی مجلسِ شورای اسلامی و در راستای اهداف مشخصی ازجمله حمایت از اقشار ضعیف و نیز جلوگیری از تورم اجرایی شده تا یارانه بگیران از منافع آن بهره‌مند شوند.

احمدیان استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی را کاملاً اختیاری دانست و گفت: یارانه هیچ‌کسی قطع نخواهد شد و خانوارها در انتخاب اقلام موردنظر هیچ الزامی برای خرید یک نشان تجاری خاص ندارند.

وی ادامه داد: سرپرست خانوار می‌تواند تا پایان ماه می‌تواند از این کالابرگ جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی استفاده کند و چنانچه بخشی از وجه یارانه یا کل یارانه در حساب سرپرست باقی ماند و خریدی هم انجام‌نشده باشد فرد می‌تواند پایان ماه وجه نقدی خود را از حساب دریافت نماید.

معاون فرماندار تفت بابیان اینکه تمامی واحدهای فروشگاهی در شهرستان امکان اتصال به شبکه ملی کالابرگ الکترونیکی رادارند، افزود: کوچک‌ترین واحدهای فروشگاهی در هر منطقه از شهرستان با دستگاه کارت‌خوان خود می‌توانند به شبکه ملی کالابرگ الکترونیکی متصل شوند.

"علی احمدیان" با تأکید بر اینکه اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌ها و مغازه‌داران برای ثبت‌نام و مشارکت در طرح نخستین قدم در راستای اجرای طرح موردتوجه جدی قرار گیرد، افزود: از ظرفیت شوراها و دهیاران در هماهنگی بخش‌ها استفاده شود.