برگزاری جلسه کارگروه مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز شهرستان تفت

جلسه کارگروه مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز شهرستان تفت به ریاست فرماندار شهرستان تفت و با حضور معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور فرمانداری، بخشداران و سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، جلسه کارگروه مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز شهرستان تفت به ریاست فرماندار شهرستان تفت و با حضور معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور فرمانداری، بخشداران و سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

"علی دهقان نیری" در این نشست بیان داشت: اجرای پروژه‌های آبخیزداری در شهرستان تفت باعث کنترل جریان سیلاب در این شهرستان خواهد شد و علاوه بر مصون بودن این شهرستان از خطرات احتمالی جاری شدن سیلاب ، مرکز استان و تعدادی از شهرستان‌های دیگر استان یزد را نیز از خطرات احتمالی مصون خواهد ساخت.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: در جلسات استانی کارگروه مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز این موضوع در حال تبیین است تا تخصیص منابع اعتباری موردنیاز برای مرمت سازه‌های موجود و احداث سازه‌های جدید برای کنترل سیلاب در شهرستان تفت در دستور کار قرار گیرد.

دهقان نیری تصریح نمود: تعرض به حریم رودخانه‌ها باعث آسیب‌های جدی به زیرساخت‌ها و همچنین تخریب منازل و مزارع شده است و نظارت بر رودخانه‌های فصلی و جلوگیری از تجاوز به حریم رودخانه به‌طورجدی پیگیری شود.

فرماندار تفت اظهار داشت: پیگیری برای تأمین اعتبار موردنیاز برای مرمت پل‌ها و دیوارهای ساحلی و رسوب برداری بندهای خاکی به‌طورجدی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط در دستور کار قرار گیرد.