برگزاری جلسه کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان تفت

جلسه کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان تفت به ریاست فرماندار و با حضور معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشداران مرکزی و نیر و سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "محمد دهشیری" در جلسه کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان با اشاره به گزارش دستگاه‌ها از پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان بیان داشت: جذب تسهیلات تخصیص داده‌شده به شهرستان تفت در راستای ایجاد اشتغال پایدار توسط دستگاه‌های مختلف به‌خوبی صورت گرفته است و دستگاه‌ها میزان اشتغال تعهد داده‌شده در سال 1401 را محقق ساخته‌اند.

فرماندار شهرستان تفت تصریح نمود: در راستای سرمایه‌گذاری و اشتغال در سال گذشته اتفاق‌های خوبی در شهرستان تفت صورت گرفت و سرمایه‌گذارانی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنایع پاک، کم آبخواه و فناورانه جذب شهرستان تفت شدند.

دهشیری با اشاره به پرداخت تسهیلات بنیاد برکت به متقاضیان به‌منظور ایجاد اشتغال در مناطق روستایی شهرستان افزود: امیدواریم در سال جاری، محلات شهر تفت نیز به سایر مناطق شهرستان در راستای دریافت وام اشتغال‌زایی بنیاد برکت اضافه شوند و این اتفاق می‌تواند در راستای ایجاد اشتغال پایدار در شهر تفت نیز اثر گزار باشد.

فرماندار تفت بیان داشت: شناسایی واحدهای راکد در حوزه صنعت و تولید و پیگیری برای راه‌اندازی مجدد آن دیگر دستور کار کارگروه اشتغال شهرستان در سال جاری است که در سال گذشته نیز برای راه‌اندازی مجدد تعدادی از واحدهای راکد شهرستان اقداماتی صورت گرفت.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت به پیگیری جدی برای خلعید واحدهای نیمه ساخت در شهرک‌های صنعتی تفت و سایر نواحی صنعی شهرستان اشاره و افزود: با توجه به کمبود زمین در شهرستان تفت به‌ویژه در شهر تفت برای واگذاری برای ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی، خلعید واحدهای نیمه‌ساز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان و واگذاری به افراد واجد شرایط جدید در دست پیگیری است.

فرماندار تفت به شعار سال 1402 " مهار تورم و رشد تولید" اشاره و تصریح نمود: تمامی تلاش اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان باید در راستای تحقق بخشی از شعار سال یعنی رشد تولید و رکود زدایی از واحدهای اقتصادی باشد و نیاز است دستگاه‌های عضو این کمیته برنامه‌های خود برای تحقق این موضوع در سال جدید را ارائه نمایند.

دهشیری عنوان نمود: در شهرستان تفت با بیکاری نیروهای کارگری روبرو نیستیم و بیشتر بیکاران در شهرستان تفت را قشر تحصیل‌کرده به‌ویژه بانوان تشکیل می‌دهند که باید با برنامه‌ریزی زمینه اشتغال برای این دسته از افراد را فراهم آوریم که با راه‌اندازی شهرک صنعتی غذا و دارو تا حدودی این موضوع محقق خواهد شد.

فرماندار شهرستان تفت به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره و بیان داشت: دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای باید منتج به اشتغال برای فرد یا توسعه کسب‌وکار شود و نیاز است آموزش فنی و حرفه‌ای تحقق این موضوع را مورد رصد قرار دهد.

لازم به ذکر است در جلسه کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان گزارش عملکرد ستاد بنیاد برکت در سال ۱۴۰۱ و گزارش عملکرد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه‌ها در زمینه میزان تحقق اشتغال تعهد شده در سال 1401 و فعالیت دستگاه‌ها در راستای احیا نمودن واحدهای تولیدی راکد ارائه شد.