برگزاری جلسه کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان تفت

جلسه کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان تفت به ریاست سرپرست فرمانداری و با حضور معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشداران مرکزی، نیر و گاریزات و سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"علی دهقان نیری" در جلسه کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان با اشاره به موضوع پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات به بخش مشاغل خانگی در راستای توانمندسازی اقتصادی یک خانوار است و باید قبل از پرداخت تسهیلات با بررسی کارشناسی امکان درآمدزایی طرح سنجیده شود.

وی ادامه داد: در پرداخت تسهیلات در حوزه اشتغال باید بررسی لازم توسط کارشناسان دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گیرد تا اشتغال موردنظر محقق شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت به موضوع سرمایه‌گذاری در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی خانگی اشاره و گفت: طرح پرداخت تسهیلات در راستای راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی از طریق دهیاران اطلاع‌رسانی شود و این طرح ظرفیت بسیار مناسبی برای توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها در مناطق روستایی است.

دهقان نیری ادامه داد: تجمیع طرح نیروگاه‌های خورشیدی در مناطق روستایی و راه‌اندازی یک نیروگاه واحد با مشارکت اهالی نیز ایده مناسبی است که می‌تواند در سطح مناطق روستایی شهرستان تفت پیگیری و اجرایی شود.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت با استقبال از ایده سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تفت در راستای راه‌اندازی مرکز تحقیقات در این شهرستان بیان داشت: با توجه به وجود ظرفیت شهرستان تفت در زمینه تولید عسل و گوشت سفید راه‌اندازی مرکز تحقیقات در حوزه زنبورعسل و مرغ گوشتی می‌تواند به فعالان در این دو حوزه یاری‌رسان باشد.

در سومین جلسه کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان تفت موضوعاتی نظیر بررسی طرح‌های مشاغل خانگی در راستای پرداخت تسهیلات، طرح‌های اشتغال کوچک‌مقیاس و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی خانگی بحث و تبادل‌نظر شد و تصمیمات موردنیاز اتخاذ شد.