با حضور مدیرکل بهزیستی استان یزد؛

برگزاری جلسه کمیته مناسب‌سازی شهرستان تفت

جلسه کمیته مناسب‌سازی اماکن و معابر شهری و روستایی شهرستان تفت با حضور امام‌جمعه تفت، فرماندار شهرستان تفت، مدیرکل بهزیستی استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "رضا ابهت" مدیرکل بهزیستی استان یزد در جلسه کمیته مناسب‌سازی شهرستان تفت خاطرنشان کرد: هدف از مناسب‌سازی اماکن و معابر، تسهیل در عبور و مرور معلولین و افراد سالمند است و یزد یکی از پیشتازان مناسب سازی در سطح کشور است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد بیان داشت: در قانون جامع حمایت از معلولین مصوب مجلس شورای اسلامی به موضوع مناسب‌سازی اماکن عمومی و معابر شهری و روستایی تأکید شده است و انتظار می‌رود ادارات و دستگاه‌ها در اجرای این قانون اهتمام ورزند.

ابهت افزود: امیدواریم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بخشی از بودجه سالیانه خود را در امر مناسب‌سازی معابر شهری هزینه نمایند تا اماکن استفاده از معابر و اماکن عمومی برای جامعه معلولین و افراد سالمند فراهم گردد.

این مقام استانی تصریح نمود:  مشاوره و آموزش استاندارهای مناسب‌سازی به پیمانکاران توسط شهرداری، انتخاب یک نفر از معلولین به‌عنوان ناظر افتخاری شهرداری در امور مناسب‌سازی با حکم و ابلاغ و انتخاب یک نفر از معلولین یا جانبازان به‌عنوان مشاور فرمانداری در امور مناسب‌سازی می‌تواند وضعیت شهرستان تفت را در زمینه مناسب‌سازی مطلوب نماید.

"حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه تفت نیز در این جلسه بر رفع مشکلات جامعه هدف مجموعه بهزیستی ازجمله اجرای طرح مناسب‌سازی اماکن عمومی و معابر شهری و روستایی تأکید کرد.

"محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت نیز در این جلسه گفت: مطالبات قانونی معلولان از مسئولان و همچنین تغییر نگرش به این افراد و رفع برخی مشکلات بارز همچون مشکلات تردد در سطح شهر از اهدافی است که باید حل آن را در رأس امور قرارداد.

فرماندار تفت اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری جلسات کارشناسی بین مسئولان بهزیستی با شهرداران سه شهر شهرستان تفت معابری که برای اجرای طرح مناسب‌سازی در اولویت هستند، انتخاب و اقدامات عمرانی برای مناسب‌سازی آن صورت گیرد.

دهشیری با استقبال از انتخاب مشاور برای پیگیری مسائل و مشکلات حوزه معلولان افزود: در آینده‌ی نزدیک مشاوری برای پیگیری مسائل و مشکلات جامعه معلول شهرستان به‌ویژه پیگیری امور مناسب‌سازی انتخاب خواهد شد.