برگزاری جلسه کمیته مناسب‌سازی شهرستان تفت

جلسه کمیته مناسب‌سازی شهرستان تفت به ریاست فرماندار و با حضور معاون امور توان‌بخشی بهزیستی استان یزد و اعضای این کمیته در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "محمد دهشیری" در جلسه کمیته مناسب‌سازی این شهرستان مناسب‌سازی را یکی از اولویت‌های مهم و اساسی دانست که از آن غفلت شده و افزود: مناسب‌سازی تنها مختص معلولین نیست و بخشی از جامعه از آن بهره خواهند برد و این موضوع مهم در برنامه‌ریزی‌ها مورد غفلت قرارگرفته که باید در آینده این موضوع به‌طورجدی در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار شهرستان تفت بیان داشت: مطالعه‌ای از طرف شهرداری‌های شهرستان بر روی معابر و محلات صورت گیرد تا میزان مناسب‌سازی اماکن شهری مورد ارزیابی قرار گیرد و در تخصیص اعتبار برای پروژه‌های درون‌شهری این موضوع لحاظ شود.

دهشیری گفت: سعی خواهد شد یک مشاور در حوزه معلولین به‌صورت افتخاری برای فرمانداری و شهرداری معین شود تا دغدغه‌های این گروه از جامعه در برنامه‌ریزی‌ها در نظر گرفته شود.

وی افزود: در ساخت‌وسازهای جدید و پروژه‌های عمرانی در مناطق شهری و روستایی باید موضوع مناسب‌سازی دیده شود و در پروژه‌ها اجرا شود.

فرماندار تفت خاطرنشان کرد: در ارزیابی صورت گرفته پیرامون مناسب‌سازی باید ادارات شهرستان با اداره مشابه در سایر شهرستان‌های استان مقایسه شود تا توان چانه‌زنی برای مدیران شهرستانی در راستای جذب اعتبار برای این موضوع فراهم شود.

دهشیری گفت: در ارزیابی صورت گرفته حدود یک‌سوم ادارات شهرستان امتیازهای قابل قبولی در زمینه مناسب‌سازی کسب نموده‌اند و امیدواریم سایر ادارات نیز در راستای تحقق این موضوع گام بردارند.

"محسن صباغی نژاد" معاون امور توان‌بخشی بهزیستی استان یزد نیز به اهمیت موضوع مناسب‌سازی اشاره و افزود: اهمیت موضوع مناسب‌سازی باید بین مسئولان درک شود تا در طرح‌های عمرانی این موضوع دیده شود تا نیازهای 25 درصد از جامعه برآورده شود.

معاون اداره کل بهزیستی استان گفت: شهر یزد به‌عنوان یکی از شهرهای نمونه کشور در حوزه مناسب‌سازی شناخته می‌شود و یک برند در کشور دراین‌باره است و سایر شهرهای استان می‌توانند از تجربیات شهرداری یزد در راستای مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی استفاده نمایند.

در ادامه این نشست از رئیس بیمارستان شهید بهشتی تفت، رئیس شعبه بیمه تأمین اجتماعی تفت و رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان به دلیل کسب رتبه برتر در ارزیابی صورت گرفته از مناسب‌سازی ادارات با اهدای لوح، تقدیر شد.