به مناسبت روز جهانی معلولان؛

برگزاری جلسه کمیته مناسب‌سازی و شورای سالمندی شهرستان تفت

جلسه کمیته مناسب‌سازی و شورای سالمندی شهرستان تفت با حضور فرماندار شهرستان تفت، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری، معاون اداره کل بهزیستی استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، جلسه کمیته مناسب‌سازی و شورای سالمندی شهرستان تفت با حضور فرماندار شهرستان تفت، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری، معاون اداره کل بهزیستی استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

"علی دهقان نیری" در این جلسه با تبریک روز جهانی معلولان به تقدیر از جامعه خدمات دهندگان به جامعه معلولان و سالمندان شهرستان تفت پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به سالمند بودن جمعیت شهرستان تفت و سکونت این جامعه به‌صورت پراکنده در مناطق روستایی این شهرستان خدمات‌دهی به این جمعیت با سختی‌های فراوانی روبرو است.

فرماندار شهرستان تفت با استقبال از فعالیت انجمن‌های مردم‌نهاد در حوزه معلولین بیان داشت: مردمی سازی دولت‌دردولت سیزدهم به‌طورجدی دنبال می‌شود و این فرمانداری از راه‌اندازی انجمنی در حوزه خدمات‌دهی به جامعه معلولین و سالمندان شهرستان استقبال می‌کند.

دهقان نیری ادامه داد: در سازمان بهزیستی برون‌سپاری فعالیت‌ها به مؤسسات آغازشده است و انتظار می‌رود سازمان بهزیستی حمایت کامل از این مؤسسات را در دستور کار قرار دهد.

فرماندار تفت گفت: مناسب‌سازی محیط‌های ادارات و اصناف مورد تأکید است و در جلسات اهمیت این موضوع به مدیران یادآوری شده و همکاری دستگاه‌ها در این امر مورد انتظار است.

بهسازی معابر شهری و روستایی برای سهولت تردد معلولین و سالمندان مورد دیگری بود که فرماندار شهرستان تفت به آن اشاره کرد و خواستار اهتمام ویژه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در این امر مهم شد.

جلوگیری از سد معبر در معابر بهسازی شده برای سهولت در تردد معلولین و سالمندان مورد دیگری بود که فرماندار شهرستان تفت از شهرداران این شهرستان درخواست کرد.

در این جلسه "مصطفی ابوذری" رئیس اداره بهزیستی شهرستان تفت از جامعه آماری 1298 معلولان و سالمندان شهرستان تفت خبر داد که مجموعه بهزیستی شهرستان تفت در حال خدمات‌دهی به این جامعه آماری است.

نماینده جامعه معلولین در شهرستان تفت و هم‌چنین مدیران مراکز توان‌بخشی در این شهرستان به بیان دغدغه‌ها و خواسته‌های خود از مسئولین پرداختند.