فرماندار شهرستان تفت خواستار شد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با اشاره به شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: متأسفانه شیوع ویروس کرونا به‌تمامی بخش‌های جامعه ازجمله فرهنگ و اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان آسیب وارد کرده و این اوقات ارزشمند با وقفه روبرو شده است.

فرماندار شهرستان تفت نوجوانان و جوانان را سرمایه‌های اصلی جامعه دانست و بیان داشت: باید با برنامه‌ریزی مناسب این سرمایه‌های اصلی جامعه را حفظ نموده تا کمترین آسیب‌های اجتماعی به این قشر از جامعه وارد شود.

نوکار بابیان اینکه پیشگیری کم‌هزینه‌تر از درمان است اظهار داشت:باید با برنامه‌ریزی مناسب و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و عضو ستاد ساماندهی امور جوانان اقدامات لازم در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه به کار گرفته و گزارش اقدامات نیز برای ارزیابی به این ستاد ارسال گردد.

فرماندار شهرستان تفت در این جلسه دو پیشنهاد در راستای بهبود اوضاع جامعه و آگاهی بخشی خانواده‌ها از آسیب‌های اجتماعی و نحوه مقابله با آن بیان داشت.

نوکار ابتدا از مسئولان اداره‌های آموزش‌وپرورش و بهزیستی خواست با استفاده از فضای مجازی و با برگزاری دوره‌هایی مناسب نسبت به شناخت دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها پیرامون موضوع آسیب‌های اجتماعی تلاش نمایند.

فرماندار تفت هم‌چنین خواستار  برگزاری دوره‌های آموزشی توسط اداره ورزش جوانان شهرستان با موضوع فرزند پروری و آسیب‌های ناشی از کرونا از طریق فضای مجازی شد و از این دستگاه‌ها خواست در جلسه بعدی ستاد گزارشی از اقدامات خود در این زمینه را ارائه دهند.

در ابتدای این نشست ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، کارشناس آسیب‌های اجتماعی نیروی انتظامی و معاونین اداره‌های بهزیستی و آموزش‌وپرورش شهرستان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه پر نمودن اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان و آشنایی با آسیب‌های اجتماعی و نحوه برخورد با آن را ارائه نمودند.