به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات؛ دوره آموزشی اعضای شعب انتخابات در شهرستان تفت با حضور "محمدجواد نعمتی"رئیس و "یونس افضل"دبیر ستاد انتخابات این شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلا قدس تفت برگزار و در این دوره آخرین قوانین و مقررات مربوط به انتخابات به اعضای شعب انتخاباتی این شهرستان آموزش داده شد.

"محمدجواد نعمتی" رئیس ستاد انتخابات شهرستان تفت رعایت مسائل بهداشتی در شعب را مورد تأکید قرارداد و بیان داشت: اولویت ستاد انتخابات شهرستان رعایت قانون و سلامت مردم درروند برگزاری انتخابات هست، به همین منظور ناظران بهداشتی از نحوه رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی در روز انتخابات به‌صورت میدانی از شعب اخذ رأی بازدید خواهند داشت.

وی برگزاری انتخابات سالم و بدون دغدغه را منوط به عملکرد خوب اعضای شعب اخذ رأی دانست و تأکید کرد: کسانی که مجری امر انتخابات هستند علاوه بر اخلاق و رفتار وامانت داری باید نسبت به آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و قوانین انتخابات آشنایی کامل داشته باشند، در همین راستا برگزاری دوره‌های آموزشی بسیار مهم است.

در این دوره آموزشی  " محمدکاظم خانی" و " سید علی‌محمد اعتماد العلما" به‌عنوان مدرسان این دوره توضیحات لازم پیرامون وظایف هریک از اعضای شعب اخذ رأی و نحوه کار با دستگاه الکترونیکی احراز هویت را به شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی در دو گروه ارائه نمودند.

لازم به ذکر است سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان تفت هم‌زمان با سراسر کشور در روز جمعه 28 خردادماه برگزار و 97 شعبه ثابت و سیار برای اخذ رأی واجدین شرایط این شهرستان تعیین‌شده است و شهروندان تفتی علاوه بر انتخاب رئیس‌جمهور ؛ اعضای شوراهای اسلامی 124 منطقه شهری و روستایی را انتخاب خواهند کرد.