برگزاری دوره آموزشی مدیریت اسناد مدیران ادارات و رابطین اسناد شهرستان تفت

دوره آموزشی مدیریت اسناد ویژه مدیران ادارات و دستگاه‌ها و رابطین اسناد شهرستان تفت با حضور فرماندار شهرستان تفت، مدیر سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی استان یزد در فرمانداری تفت برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، دوره آموزشی مدیریت اسناد ویژه مدیران ادارات و دستگاه‌ها و رابطین اسناد شهرستان تفت با حضور فرماندار شهرستان تفت، مدیر سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی استان یزد در فرمانداری تفت برگزار شد.

" علی دهقان نیری" در این دوره آموزشی گفت: انتظار می‌رود همه‌ی روسای ادارات در سطح شهرستان در موضوع تعیین تکلیف اسناد و تحقق قوانین مدیریت اسناد و در راستای ساماندهی بایگانی‌های خود با سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی استان در چارچوب ضوابط همکاری لازم را داشته باشند.

 فرماندار شهرستان تفت افزود: امروز در سطح فرمانداری شهرستان ما بسیاری از اسناد را در آرشیو خودداریم که این اسناد به‌عنوان اسناد مرجع شهرستان محسوب شده و از اهمیت بسزایی برای تبیین جایگاه و هویت تفت برخوردار است و لذا این مدارک پس از طی روند کارشناسی جایگاه خود را در سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی استان پیدا می‌کند.

 دهقان نیری اظهار داشت: قطعاً مشابه این گردهمایی در سطح حوزه‌های وزارتی ادارات وادارات کل در استان نیز برگزارشده است و روسای ادارات نباید هیچ نگرانی از بابت همکاری با سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی استان در حوزه‌ی تعیین تکلیف اسناد و مدارک خود داشته باشند.

" سعید زارع" مدیر سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی استان یزد هدف این سازمان در زمینه ی برگزاری گردهمایی‌های توجیهی و آموزشی مدیریت اسناد در سطح روسای ادارات و رابطین اسناد در شهرستان‌ها را تبیین شرح وظایف و مأموریت‌های سازمان متبوع خود در حوزه‌ی کتاب و سند عنوان کرد.

 وی افزود: در زمینه همکاری ادارات شهرستان تفت با سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی استان بیشترین همکاری را فرمانداری شهرستان در موضوع انتقال اسناد وادارات امور اقتصادی و دارایی، مالیات، بیمه ایران، سازمان تبلیغات اسلامی، بیمارستان شهید بهشتی و ثبت‌اسناد و املاک استان در موضوع اوراق امحایی داشته‌اند.

 این مقام استانی ادامه داد: در واحد آرشیو شفاهی این سازمان با هیچ‌یک از مفاخر شهرستان تاکنون مصاحبه‌ای انجام‌نشده و بیش از 4000 رکورد پرونده‌ی اسناد انتقالی در نرم‌افزار رسای سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی ج.ا.ا از این شهرستان در موضوعات مختلف قابل‌مشاهده است.

 وی ادامه داد: امروز میلیون‌ها برگ از اسناد و مدارک و کتب تاریخی و چاپ سنگی در اختیار خانواده‌های تفتی است که لازم است با اقناع‌سازی، آگاه‌سازی و اعتمادسازی این موارد در قالب فروش، اهداء و یا اسکن به نام خود این افراد به سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی استان انتقال یابد.