به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه شهر تفت در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان به برگزاری جلسات فرعی برای اتخاذ دستور کار جلسات شورای فرهنگ عمومی اشاره و افزود: در هفته گذشته با حضور جمعی از مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط جلسه کارگروه بررسی راهکارهای ارتقای سلامت روان و نشاط اجتماعی جوانان و نوجوانان و جلوگیری از آسیب‌های روحی، روانی و اجتماعی آن‌ها برگزار شد تا پیرامون این موضوع در جلسه اصلی شورای فرهنگ عمومی تصمیماتی اتخاذ شود.

امام‌جمعه تفت به برنامه‌ریزی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بر روی نوجوانان و جوانان اشاره و بیان داشت: دشمن بیشترین سرمایه‌گذاری برای آسیب جدی به جوانان و نوجوانان را انجام داده تا سرباز برای دست‌یابی به مقاصد خود در ایران اسلامی تربیت نماید و دستگاه‌های فرهنگی کشور باید با برنامه‌ریزی جلوی این آسیب‌ها را گرفته و تکریم جوانان و نوجوانان را در دستور کار قرار دهد.

معضلات فرهنگی حضور جمعیت شناور در شهرستان در ایام پایانی هفته دومین موضوعی بود که امام‌جمعه تفت به آن اشاره و خاطرنشان کرد: جمعیت شناور ایام پایانی هفته در شهرستان معضلات فرهنگی زیادی را به وجود آورده است و نمونه این معضلات حضور افراد در ماه مبارک رمضان در تفت و هنجارشکنی صورت گرفته در این ماه بود که باعث آزرده‌خاطر شدن اهالی شده بود.

وی ادامه داد: کسی با تفریح و لذت ساده و سالم مشکلی ندارد و همه از آن استقبال می‌کنند اما مردم با معضل و فعل گناه دار مشکل‌دارند و باید با همکاری دستگاه‌های عضو این شورا برنامه‌ریزی لازم برای جلوگیری از رفتارهای زشت و ناپسند گرفته شود.

"سید جلیل میر محمدی" نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخورداری مدیران و دستگاه‌های شهرستان از امکانات مطلوب و مناسب خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های عضو این شورا با به‌کارگیری اراده و توان خود از امکانات موجود در راستای ارتقای فرهنگ جامعه استفاده نمایند.

دکتر میر محمدی کار در زمینه فرهنگ را سخت و دیر بازده دانست و افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ نتیجه خود را در سالیان آینده نشان خواهد داد و بسیاری از فعالیت‌ها در حوزه فرهنگ نمودی ندارد اما از بروز رخدادهای ناهنجار و ناگوار جلوگیری می‌نمایند.

تولید محتوای فرهنگی در فضای مجازی توسط جوانان مؤمن و انقلابی و استفاده از این پتانسیل در شهرستان برای ترویج مسائل فرهنگی پیشنهاد دیگر نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بود.

وی با اشاره به تصویب طرح خانواده و جمعیت در مجلس شورای اسلامی کرد و تصریح نمود: طرح کاملی با عنوان خانواده و جمعیت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و پس از تائید شورای نگهبان اجرایی خواهد شد، انتظار می‌رود اعضای این شورای فرهنگی بامطالعه کامل این طرح نقطه نظرات خود را انتقال داده تا در این طرح اعمال شود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی به حضور جمعیت شناور در ایام پایانی هفته در این شهرستان نیز اشاره کرد و بیان داشت: برای سامان‌دهی این موضوع باید از توان دستگاه‌های استانی استفاده کرد و مدیران شهرستانی درخواست‌های پیرامون استفاده از امکانات استانی برای سامان‌دهی این مسئله را احصا نموده تا با برگزاری جلسه با مسئولان استانی این امکانات در ایام پایانی هفته در اختیار شهرستان قرار گیرد.

"علیرضا نوکار" فرماندار شهرستان تفت در این جلسه پیشنهاد تشکیل کارگروه احصا مشکلات جوانان و برنامه‌ریزی برای رفع آن را داد و بیان داشت: با توجه به عملکرد اداره تبلیغات اسلامی شهرستان این کارگروه با محوریت این اداره تشکیل و با احصا مشکلات جوانان، دستور کار های بعدی جلسات شورای فرهنگی شهرستان این موضوعات باشد.

فرماندار تفت به معضلات فرهنگی حضور جمعیت شناور در شهرستان تفت اشاره و خاطرنشان کرد: با حضور جمعیت شناور در ایام پایانی هفته در شهرستان تفت با مشکلات فرهنگی و زیرساختی عمرانی روبرو هستیم و با پیگیری‌های صورت گرفته حدود 3 درصد به اعتبار شهرستان اضافه‌شده تا در مسائل فرهنگی و زیرساختی هزینه شود.

مشارکت آموزش‌وپرورش و دهیاری‌ها برای استفاده از مدارس بلااستفاده در شهرستان برای ترویج مسائل فرهنگی پیشنهاد دیگر فرماندار شهرستان تفت در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان بود.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضای حاضر در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفت به بیان دیدگاه‌ها، نقطه نظرات و پیشنهادی خود پیرامون دستور کار های این جلسه پرداختند و در پایان مقرر شد تا به نتیجه رسیدن، این دو موضوع در جلسات آتی این شورا مطرح شود.