برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره دستاوردهای علمی و فناوری شهرستان تفت

مراسم اختتامیه اولین جشنواره دستاوردهای علمی و فناوری شهرستان تفت با عنوان ثریای شیرکوه با حضور امام‌جمعه تفت، فرماندار شهرستان تفت و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "محمد دهشیری" در مراسم اختتامیه جشنواره دستاوردهای علمی و فناوری این شهرستان بیان داشت: شاهد هستیم پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران مسائل علمی و فناوری پیشرفت فراوانی داشته و درحالی‌که در اوایل انقلاب اکثر کالاها را به کشور وارد می‌کردیم،اکنون به صادرکننده بعضی از کالاهای مهم و استراتژیک به‌ویژه در حوزه دفاعی تبدیل‌شده‌ایم.

فرماندار شهرستان تفت گفت: در شهرستان تفت نیز در چند سال اخیر شاهد فعالیت واحدهای علمی و فناوری در حوزه‌های مختلف هستیم که دریکی از این واحدها چندی پیش با حضور مسئولان ملی و استانی دستاوردهای معرفی شد که کشور را از واردات بعضی از کالاها بی‌نیاز خواهد کرد.

دهشیری با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری سالانه این جشنواره در این شهرستان تصریح نمود: درصدد هستیم با شناسایی نقاط ضعف و قوت برگزاری اولین جشنواره دستاوردهای علمی و فناوری در شهرستان در سال‌های آتی این جشنواره به‌طور منظم در گستره‌ی ملی و استانی برگزار شود.

فرماندار تفت افزود: از شهرستان تفت شخصیت‌های علمی مهمی به کشور و حتی دنیا معرفی‌شده است که یکی از این شخصیت‌ها شهید میرحسینی است که یکی از نخبه‌های موشکی کشور بود و این جشنواره به این شخصیت برجسته علمی تقدیم شد.

"حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه تفت نیز در این مراسم با تقدیر از عوامل برگزاری این جشنواره تصریح نمود: به یمن انقلاب اسلامی ایران پیشرفت‌های شگرفی در حوزه‌های مختلف در کشور صورت گرفته است که یکی از این حوزه‌ها مربوط به مسائل علمی است.

امام‌جمعه تفت بیان داشت: در اوایل انقلاب کشور در تولید ساده‌ترین کالاها با مشکل روبرو بود و در زمان جنگ تحمیلی نیز در حوزه تجهیزات دفاعی و نظامی کشور با مشکلات فراوانی روبرو بود اما با اتکا به جوانان شایسته کشور اکنون شاهد پیشرفت‌های فراوان در حوزه علمی و فناوری و به‌ویژه در حوزه تجهیزات دفاعی هستیم.

در ادامه این مراسم از برگزیدگان اولین جشنواره دستاوردهای علمی و فناوری شهرستان با اهدای تندیس این جشنواره تقدیر شد.