برگزاری مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تفت

در مراسمی با حضور فرماندار تفت،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از تلاش‌های "حمیدرضا عباسی" تقدیر و "علی‌اکبر دهقان طزرجانی" به‌عنوان سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تفت معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "محمد دهشیری" در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان گفت:محور اصلی توسعه شهرستان تفت بر پایه گردشگری برنامه‌ریزی‌شده و این شهرستان با گستره پهناور و وجود تنوع زیاد در مقوله‌های آب‌وهوا ، اقلیمی ، فرهنگی و اجتماعی پتانسیل بسیار خوبی برای توسعه گردشگری دارد.

فرماندار شهرستان تفت تصریح نمود: معادن و صنایع موجود و خام فروشی معادن رشد و توسعه شهرستان را نمی‌توانند رقم بزنند و آنچه باعث توسعه شهرستان خواهد  شد مقوله گردشگری و زیرشاخه‌های آن است که این نیازمند برنامه ریزی است.

دهشیری افزود: شهرستان تفت دارای پتانسیل‌ عظیم در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی است و در هر نقطه از این شهرستان می‌توان آثار تاریخی ارزشمند را مشاهده نمود و از این پتانسیل به منظور رشد صنعت گردشگری باید استفاده بهینه نمود.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت بیان داشت:با توجه به برنامه‌ریزی استان برای برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف در طول سال ؛ در شهرستان تفت نیز باید همین برنامه اجرایی تا با برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف و متعدد زمینه شناخت بیشتر این شهرستان در جوامع بین‌المللی و ملی فراهم شود.

فرماندار تفت با تقدیر از "حمیدرضا عباسی" رئیس سابق اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تفت بیان داشت: عباسی فردی مردمی ، دلسوز و اخلاق مدار بود و امیدواریم در ادامه مسیر کاری خود در استان موفق باشد و از سرپرست جدید این اداره نیز انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی در هر سه مقوله گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی گام‌های استواری برای توسعه آن در شهرستان بردارد.

"احمد آخوندی" مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد نیز در این مراسم گفت: شهرستان تفت دارای پتانسیلی ارزشمند گردشگری و میراث فرهنگی است و رویکرد فعلی شهرستان نیز مبتنی بر گردشگری است و مردم نیز در انتظار رشد و توسعه این صنعت در شهرستان هستند.

این مقام مسئول بیان داشت: با برنامه‌ریزی خوب دولت سیزدهم درزمینه واکسیناسیون و کنترل بیماری کرونا ، میل به سفر و گردشگری در جامعه بیشتر شده و در نوروز امسال این موضوع به‌خوبی قابل‌مشاهده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد به دو رویکرد اصلی این اداره کل اشاره و تصریح نمود: برنامه محوری و کار جهادی دو مقوله‌ای است که در دوران مدیریت در این اداره کل آن را دنبال می‌کنیم و برای خدمت فرصتی را در اختیار مدیران قرار می‌دهیم و در صورت عدم رضایت تغییر آن مسئول در دستور کار قرار خواهد گرفت.

آخوندی به پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در استان اشاره و بیان داشت: از 6 پروژه بزرگ گردشگری که برای استان یزد تعریف‌شده دو پروژه بام تفت و نیر زیبای من مربوط به شهرستان تفت است و امیدواریم اجرای این دو پروژه و تشویق سایر سرمایه‌گذاران برای ورود به حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری در این شهرستان ؛ توسعه صنعت گردشگری در تفت سرعت بیشتری بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان به تلاش برای ثبت ملی و جهانی ژئو پارک شیرکوه اشاره و افزود: ثبت ملی و جهانی ژئو پارک شیرکوه در دستور کار قرارگرفته امیدواریم تا سال آینده مراحل ثبت ملی آن به اتمام برسد و تا پایان دولت سیزدهم ثبت جهانی آن را نیز شاهد باشیم که این موضوع در جذب گردشگر برای دو شهرستان تفت و مهریز نقش مهمی را ایفا خواهد نمود.