برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفت

در مراسمی با حضور معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان، معاونین فرمانداری، جمعی از مسئولان و کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان تفت از تلاش‌های "محمدحسین فلاح نژاد" تقدیر و "محمد جعفری" به‌عنوان سرپرست جدید جهاد کشاورزی این شهرستان معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "عباس حاجی حسینی" معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان در مراسم تکریم و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفت با تقدیر از عملکرد "محمدحسین فلاح نژاد" در دوران مسئولیت خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست بازنشستگی فلاح نژاد تغییر و تحول در جهاد کشاورزی شهرستان تفت اجتناب‌ناپذیر بود و با توجه به ویژگی‌های خاص شهرستان تفت ازجمله خشک‌سالی‌های اخیر، خرده مالکی اراضی انتخاب فردی توانمند در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا با توجه به شرایط خاص جغرافیایی شهرستان تفت، انتخابی مدیری توانمند در دستور کار قرار گرفت و "محمد جعفری" که در دوران مسئولیت خود در شهرستان مهریز کارنامه خوبی از خود به‌جای گذاشته بود برای مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تفت انتخاب شد.

حاجی حسینی اجرای طرح‌های متعدد آبیاری کم‌فشار و تحت‌فشار در نقاط شهری و روستایی شهرستان و مبارزه با آفت‌ها به‌ویژه آفت مگس مدیترانه‌ای را ازجمله اقدامات مؤثر فلاح نژاد در دوران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تفت نام برد.

"ناصر دهقانی تفتی" معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تفت نیز در این مراسم با تقدیر از عملکرد فلاح نژاد در دوران مسئولیت در جهاد کشاورزی تصریح نمود: با توجه به وسعت شهرستان تفت و وجود یازده مرکز خدمات جهاد کشاورزی در نقاط مختلف شهرستان و وجود 300 روستا و آبادی و گستره فعالیت در جهاد کشاورزی شهرستان تفت سخت و نیاز به تلاشی مضاعف دارد.

وی ادامه داد: در امان نگه‌داشتن باغات و مزارع از عوارض خشک‌سالی با اجرای طرح‌های آبیاری و حفظ آنان از گزند تغییر کاربری مسئولیت مهم مدیر جدید جهاد کشاورزی شهرستان تفت است.

دهقانی تفتی تصریح نمود: با توجه به ابلاغ دستورالعمل‌های جدید بخشی از مأموریت تنظیم بازار نیز بر عهده جهاد کشاورزی گذاشته‌شده و با توجه به تأکید ریاست محترم جمهور بر نظارت جدی بر بازار؛ مدیر جدید جهاد کشاورزی شهرستان باید در این زمینه نیز اهتمام ورزد.

"محمدجواد نعمتی" معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری تفت نیز در این مراسم گفت: خشک‌سالی چند سال اخیر اولین فشار را به جهاد کشاورزی آورده است و کشاورزی در شهرستان را با خطرات و معضلات زیادی روبرو کرده است.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری یکی از معضلات حوزه جهاد کشاورزی را وجود آفات گوناگون دانست و افزود: خوشبختانه با پیگیری مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی ، دوره‌های آموزشی مناسبی در راستای آگاهی کشاورزان از نحوه مبارزه با آفات برگزارشده و در زمینه مبارزه با بعضی از آفات اقدامات خوبی در شهرستان صورت گرفت.

"ابوالفضل زارع بیدکی" رئیس دادگستری شهرستان تفت نیز در این مراسم به تقدیر از عملکرد فلاح نژاد در دوران مسئولیت خود در جهاد کشاورزی شهرستان پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به گستره اقلیمی شهرستان تفت ، فلاح نژاد مرد میدان و جهادگر بود و بازوی توانمندی برای دادگستری در زمینه مبارزه با تغییر کاربری‌ها بود.

وی ادامه داد: نیروهای جهاد کشاورزی بدون توقع در راستای حفاظت از باغات و اراضی کشاورزی در حال تلاش هستند اما نیاز است با تزریق نیرو جلوی تغییر کاربری‌ها در ابتدای شروع گرفته شود.

در پایان این مراسم با اهدای لوح از تلاش‌ها و خدمات "محمدحسین فلاح نژاد" مدیر سابق جهاد کشاورزی شهرستان تفت تقدیر و با اهدای حکم "محمد جعفری" به‌عنوان سرپرست جدید مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان انتخاب شد.​​​​​​​