به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، یادواره شهدا سرو قامتان شیرکوه به یاد سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان، سرداران و 400 لاله آسمانی و شهدای گمنام شهرستان تفت با حضور "علیرضا نوکار"فرماندار، "رضا پورشمسی " فرمانده سپاه الغدیر استان، جمعی از مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

"علیرضا نوکار" در این مراسم با عذرخواهی از مردم شهیدپرور و انقلابی شهرستان تفت به دلیل برگزاری این مراسم با جمعیت محدود و به‌صورت مجازی بیان داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و دستورالعمل‌های ابلاغی امکان برگزاری این مراسم با حضور آحاد مردم شهرستان امکان‌پذیر نبود.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: به‌موازات برگزاری کنگره 4000 شهید استان یزد برنامه‌های جانبی مختلفی با تلاش قابل‌تقدیر فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، بسیجیان و مدیران ادارات و دستگاه‌های شهرستان در نقاط شهری و روستایی شهرستان اجرایی شد.

نوکار به اهمیت موضوع زنده نگه‌داشتن یاد شهدا در جامعه پرداخت و تصریح نمود: یکی از وظیفه مسئولان زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و تبیین رشادت‌ها و ایثارگری‌های هشت‌ساله دفاع مقدس برای نسل کنونی است.

نوکار با تقدیر از عوامل برگزاری این یادواره اظهار داشت: امنیت، صلابت و عزتمندی ایران اسلامی مرهون خون پاک شهداست و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) "زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست".

"رضا پورشمسی" فرمانده سپاه الغدیر استان نیز در این مراسم افزود: پس از پیروزی انقلاب، دشمنان درصدد اختلاف‌افکنی میان قومیت‌ها و به راه انداختن جنگ داخلی بودند که موفق نشدند.

وی ادامه داد: پس‌ازآن هشت سال جنگ تحمیلی به راه انداختند که باز موفق نشدند و پس‌ازآن رو به جنگ هیبریدی آورده و تلاش می‌کنند در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به کشور ضربه بزنند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد راهکار مقابله با همه این تهاجم‌ها را سرباز ولایت بودن دانست و بیان داشت: جریانی که حاج قاسم سلیمانی به راه انداخت برگرفته از مکتب حضرت ابوالفضل (علیه‌السلام) بود که همان مکتب سرباز ولایت است.

در ابتدای این مراسم "مصطفی آقایی" فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان تفت به تشریح اقدامات شهرستان در راستای برگزاری کنگره ۴ هزار شهید استان و ۴۰۰ شهید این شهرستان پرداخت.

روایت گری "محمد احمدیان" از فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس، مدیحه‌سرایی به مناسبت سالروز شهادت امام هادی (ع)، توزیع بسته‌های معیشتی و جهیزیه از دیگر برنامه‌های مراسم یادواره 400 شهید شهرستان تفت بود.