برگزاری نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان تفت

نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان تفت به ریاست فرماندار و با حضور معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری، کارشناس اداره کل مدیریت بحران استان، بخشداران شهرستان و سایر اعضا برگزار و فرماندار بر آمادگی دستگاه‌ها برای بارش‌های پایانی هفته تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛"محمد دهشیری" در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران این شهرستان به‌پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان مبنی بر بارش باران در ایام پایانی هفته در شهرستان تفت اشاره و افزود: با توجه به وضعیت جغرافیایی شهرستان احتمال جاری شدن سیلاب در هنگام بارش باران در تمامی نقاط شهرستان وجود دارد و باید با اقدامات پیشگیرانه خسارت ناشی از سیلاب به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

دهشیری در این جلسه تمامی مرخصی‌ها و مأموریت‌های مدیران شهرستان را لغو کرد و افزود: هرگونه مرخصی یا مأموریت مدیران تا اطلاع ثانوی لغو است و مدیران شهرستان باید در دسترس بوده و نیروهای تحت امر در دستگاه‌های خدماتی وامدادی در آماده‌باش باشند.

فرماندار شهرستان تفت خواستار تأکید بخشداران به دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی مناطق روستایی شهرستان مبنی بر حضور دائم در مناطق خود در ایام پایانی هفته شد.

فرماندار تفت بر بازدید بخشداران و مدیران دستگاه‌های خدماتی از مسیل‌ها، پل‌ها، سیل بندها و رودخانه‌های فصلی تأکید کرد و تصریح نمود: بخشداران در این امر از پتانسیل دهیاران استفاده نموده و در اسرع وقت در صورت لزوم نسبت به پاک‌سازی رودخانه‌های فصلی و بازگشایی پل‌های مسدود شده اقدام نمایند.

رئیس ستاد بحران شهرستان تفت ادامه داد: نیاز است بخشداران و مدیران دستگاه‌های خدماتی وامدادی پتانسیل و امکانات مناطق محلی را شناسایی و هماهنگی لازم با مالکین تجهیزات در آن مناطق در راستای استفاده در زمان جاری شدن سیلاب را در دستور کار قرار دهند.

وی بیان نمود: هرگونه حفاری در سطح شهرستان تفت تا اعلام شرایط عادی ممنوع است و حفاری‌های ضروری باید با هماهنگی کمسیون حفاری‌ها صورت گیرد و جهاد کشاورزی نیز در ایمن‌سازی قنوات که شاهرگ حیاتی شهرستان است و اطلاع‌رسانی لازم به بهره‌برداران حوزه کشاورزی و دام‌پروری را در دستور کار قرار دهد.

دهشیری خواستار اطلاع‌رسانی به کوهنوردان و ورزشکاران در راستای جلوگیری از صعود به ارتفاعات شهرستان در ایام پایانی هفته شد.