برگزاری هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفت

هشتمین جلسه شورای فرهنگ به ریاست امام‌جمعه تفت و با حضور سرپرست فرمانداری تفت با دستور کار ارائه برنامه‌های پیشنهادی نوروز در راستای تقویت مسائل فرهنگی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه تفت در هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان خاطرنشان کرد:تقارن ایام میلاد حضرت مهدی(عج) و بهار طبیعت جلوه زیبایی را به وجود آورده است و روایات زیادی از ائمه معصومین وجود دارد که عید نوروز را تائید نموده است.

امام‌جمعه ادامه داد: از برکات عید نوروز صله ارحام ، رسیدگی به محرومین و نیازمندان است و باید سعی شود با برنامه‌ریزی مناسب در این ایام جلوی گناه و معصیت نیز گرفته شود.

"محمد دهشیری" سرپرست فرمانداری تفت در این جلسه بیان داشت: با توجه به شیوع دوساله ویروس کرونا آسیب‌های جدی روحی و روانی به مردم واردشده است و برگزاری رویدادهای فرهنگی شاد ؛ مردم را درگذر این بحران یاری خواهد کرد.

سرپرست فرمانداری تفت ادامه داد: برگزاری رویدادهای فرهنگی در ایام تعطیلات نوروز ، جلوه مناسبی برای نشان دادن پتانسیل‌های شهرستان در حوزه‌های مختلف است اما باید برگزاری این رویدادها با برنامه‌ریزی مناسب و اتخاذ تدابیر لازم باشد.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهرستان با برگزاری مراسم‌های فرهنگی که باعث افزایش نشاط و شادی در جامعه شود موافق است ؛ اما نیاز است مجوزهای لازم از سوی متولیان برگزاری از مراجع قانونی اخذ شود ؛اما هماهنگی‌های لازم بین دستگاهی توسط فرمانداری صورت خواهد پذیرفت.

دهشیری افزود: برقراری نظم و امنیت در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان و تعطیلات نوروزی بر عهده متولیان است و باید در این زمینه تمامی تدابیر موردنیاز اندیشیده شود.

در ادامه این جلسه "وحید شاهدی" شهردار و "ناصر دهقانی"عضو شورای اسلامی شهر تفت به بیان گزارشی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای عید نیمه شعبان و تعطیلات نوروز پرداختند و اعضای حاضر در جلسه نقطه نظرات خود پیرامون آن را بیان نمودند.

حضور استاد و قاری بین‌المللی قرآن "محمدجواد پناهی" آخرین برنامه جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان  تفت بود که وی به بیان نقطه نظرات خود پیرامون رونق گرفتن محافل قرآنی در شهرستان تفت پرداخت و در ادامه آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت نمود.