به مناسبت روز ملی شوراها؛

برگزاری همایش اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی تفت

همایش اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی تفت به مناسبت روز ملی شوراها با حضور فرماندار شهرستان تفت، معاونین دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، بخشدار مرکزی تفت، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری در کانون فرهنگی تربیتی ولایت تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛همایش اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی تفت به مناسبت روز ملی شوراها با حضور "محمد دهشیری"فرماندار شهرستان تفت، "حسین عسکر زاده" و "مصطفی عباسی" معاونین دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، "مصطفی صادقیان"بخشدار مرکزی تفت، "ناصر دهقانی تفتی" معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری در کانون فرهنگی تربیتی ولایت تفت برگزار شد.

"محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت در این همایش با تبریک روز ملی شوراها و تقدیر از تلاش‌های اعضای شوراهای اسلامی مناطق مختلف این شهرستان خاطرنشان کرد: لزوم آموزش اعضای شوراهای اسلامی مناطق مختلف شهرستان با حوزه‌های مختلف و قوانین و مقررات لازم و ضروری است و امیدواریم برگزاری این‌گونه جلسات آموزشی در طول سال ادامه‌دار باشد.

فرماندار تفت بیان داشت: در جلسه شورای اداری پایانی سال گذشته بر همکاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان با دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی مناطق مختلف شهرستان در راستای هم‌فکری و برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات مردم تأکید شده است.

دهشیری ادامه داد: در راستای بررسی مسائل و مشکلات مناطق مختلف شهرستان بعد از ماه مبارک رمضان با حضور تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در مناطق مختلف روستایی شهرستان حضور یافته و از نزدیک به رصد مسائل و مشکلات پرداخته و تصمیماتی در راستای رفع مشکلات اتخاذ خواهیم نمود.

"حسین عسکر زاده" معاون دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد در این همایش با تبریک روز ملی شوراها گفت: شهرستان تفت به‌عنوان باغشهر استان یزد نیازمند نگاه ویژه مسئولان استانی است و سعی شده در دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد این موضوع مدنظر قرار گیرد.

عسکر زاده به پیگیری‌های استاندار یزد برای اصلاح قانون مالیات ارزش‌افزوده اشاره و بیان داشت: اصلاح قانون مالیات ارزش‌افزوده باعث شده خللی درروند پروژه‌های عمرانی مناطق روستایی در دست اجرا توسط دهیاری‌ها به وجود آید و استاندار یزد مکاتبه‌ای برای اصلاح این قانون با سازمان امور مالیاتی کشور داشته است که امیدواریم این قانون مجدد اصلاح شود.

در ابتدای این نشست توضیحاتی پیرامون قوانین و مقررات و نحوه فعالیت اعضای شوراهای اسلامی مناطق روستایی ارائه و در ادامه تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی دهستان‌های مختلف بخش مرکزی به بیان نقطه نظرات پیرامون نحوه فعالیت شوراهای مناطق روستایی پرداختند.