به مناسبت روز جهانی داوطلب؛

برگزاری همایش داوطلبان سلامت شهرستان تفت

در مراسمی به مناسبت روز جهانی داوطلب و با حضور فرماندار شهرستان تفت، مدیر مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و جمعی از مسئولان از داوطلبان سلامت شهرستان تفت تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "علیرضا نوکار" در همایش داوطلبان سلامت این شهرستان با تقدیر از تلاش‌های مجموعه کادر بهداشت و درمان و داوطلبان حوزه سلامت این شهرستان در راستای پیشگیری شیوع ویروس کرونا و درمان بیماران کرونایی بیان داشت: تلاش‌های مجموعه کادر بهداشت و درمان در درمان بیماران کرونایی ارزنده و قابل‌تقدیر است و نتیجه آن نیز پایین بودن آمار فوت ناشی از ویروس کرونا در شهرستان تفت است.

فرماندار شهرستان تفت با اشاره با اشاره به پیشتاز بودن مردم شهرستان تفت در تزریق واکسن کرونا گفت: دستیابی به درصد بالای تزریق واکسن نتیجه بالا بودن اطلاعات بهداشتی مردم و همچنین زحمات کارکنان بهداشتی این شهرستان است.

فرماندار شهرستان تفت با اشاره به اجرای طرح‌های بهداشتی شهرستان از رابطین سلامت پیام‌گزاران سلامت ادارات، سفیران سلامت، بسیج مردمی و همچنین خیرین سلامت شهرستان تشکر نمود.

"محمدحسن لطفی" مدیر مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز ضمن اشاره به لزوم توجه به‌سلامتی معنوی در شرایط فعلی، به‌ضرورت تشکیل کمیته سلامت معنوی اشاره نمود و گفت: با افزایش سواد سلامت و توجه به‌سلامت معنوی؛ توجه مردم به‌سلامتی بیشتر خواهد شد.

وی همچنین امید به زندگی را بر کسانی که سلامت معنوی کامل‌تری دارند بیشتر دانست و افزود: کسانی که در برابر انجام واکسیناسیون مقاومت نشان می‌دهند قطعاً در سواد سلامتشان بایستی شک نمود.

 لطفی با اشاره به کمتر بودن آمار مرگ‌ومیر شهرستان تفت نسبت به آمارهای استانی گفت: یکی از علل مهم کمتر بودن مرگ‌ومیر شهرستان تفت انجام واکسیناسیون با درصد بالا در شهرستان تفت بوده است.

"سید محمود واعظ پور"سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت در این مراسم گفت: چهارصد نفر داوطلب سلامت و بیش از هشت هزار نفر سفیر سلامت پل ارتباطی نیروهای بهداشتی با مردم شهرستان تفت هستند

وی در ادامه افزود: شصت نفر پیام‌گزار سلامت ادارات، ناظر بر اجرا دستورالعمل‌های بهداشتی در سازمان متبوع خود و همچنین بیست‌وپنج نفر به‌عنوان عضو خانه مشارکت در سلامت شهرستان مشاور حوزه بهداشت و درمان و با مجموعه شبکه بهداشت و درمان در ارتباط هستند.