برگزاری همایش پدافند غیرعامل در شهرستان تفت

همایش پدافند غیرعامل به میزبانی بسیج جامعه پزشکی شهرستان تفت و با حضور امام‌جمعه تفت، فرماندار تفت، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و جمعی از مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه تفت در مراسم همایش پدافند غیرعامل به اهمیت این موضوع از صدر اسلام تاکنون پرداخت و گفت: توجه به پدافند غیرعامل بسترسازی برای جلوگیری از عدم خسارت و آسیب به مردم است و این مهم باید در مسائل تهاجم فرهنگی و مسائل عقیدتی نیز موردتوجه قرار گیرد.

امام‌جمعه تفت خاطرنشان کرد: دشمن با تمام توان به میدان آمده و همه تلاش خود را برای نفوذ در بین جوانان به کار بسته است و باید با برنامه‌ریزی مناسب حقایق برای نسل نوجوان و جوان تبیین شود و این نیز نوعی پدافند غیرعامل است.

"محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت نیز در این همایش به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل اشاره و افزود: در پدافند غیرعامل موضوع پیشگیری قبل از درمان دنبال می‌شود و هزینه‌ها در زمینه اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل بسیار کمتر از هزینه‌های بعد از وقوع حادثه است.

فرماندار شهرستان تفت بیان داشت: پدافند غیرعامل مجموعه بسیار وسیع ازجمله موضوعات اعتقادی و تفکری را شامل می‌شود و اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در حاشیه‌های پیش‌آمده برای کشور در چند هفته اخیر به‌خوبی مشهود است.

"احمد گنجی" مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد در این مراسم با تشکر از بسیج جامعه پزشکی تفت در برگزاری این همایش به تاریخچه ایجاد سازمان پدافند غیرعامل و فرمان رهبر انقلاب در هشتم آبان ماه ۱۳۸۲ برای شروع بکار سازمان اشاره کرد و افزود: تمام انسان‌ها از بدو حیات بشری در برابر تهدیدات نیاز به مقاومت داشته‌اند و با پیشرفت فنّاوری این دفاع و مقاومت تغییریافته و سخت‌تر شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد تصریح نمود: در تمامی سال باید موضوع پدافند غیرعامل به‌طورجدی مورد پیگیری قرار گیرد و مختص به یک هفته و یک روز نباشد و هر دفاعی که بدون اسلحه و مهمات و با استفاده از علم و دانش صورت گیرد در دسته پدافند غیرعامل قرار می‌گیرد.

گنجی افزود: جوانان باید از اهمیت موضوع پدافند غیرعامل آگاه شوند و باید با جهاد تبیین و دشمن‌شناسی ذهن جوانان کشور آگاه شود و این نیز گامی در راستای اجرای طرح پدافند غیرعامل است.

این مقام مسئول استانی گفت: دشمن در حال حاضر در کنار تهدیدات تخریب محور و تأثیر محور بر روی تهدیدات مردم محور نیز دست گذشته و مهندسی افکار عمومی را دنبال می‌کند که باید با آگاهی بخشی به جامعه دشمن را در پیش روی اهداف خویش در کشور با شکست روبرو نماییم.

در ادامه این نشست یکی از کارشناسان حوزه پدافند غیرعامل استان یزد توضیحاتی پیرامون اهمیت موضوع پدافند غیرعامل را برای حاضرین در این همایش ارائه نمود.

لازم به ذکر است این همایش که با همکاری بسیج جامعه پزشکی شهرستان برگزار شد و هدف از برگزاری آن آموزش اعضای شورای اداری و جامعه بسیج پزشکی تفت با مفاهیم و برنامه‌های پدافند غیرعامل بود.