از طریق فضای مجازی؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"علیرضا نوکار" در این نشست با گرامیداشت حماسه نهم دی‌ماه و یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: با توجه به پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ‌شده توسط ستاد ملی کرونا امکان برگزاری گرامیداشت حماسه نهم دی‌ماه و اولین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی به‌صورت حضوری وجود نداشت و این مراسم به‌صورت مجازی برگزار و مدیران و مردم شهرستان از این طریق در مراسم شرکت نموده‌اند.

فرماندار شهرستان تفت در ادامه افزود: امیدواریم با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی توسط مردم در سال‌های آتی این دو مراسم باشکوه هرچه‌تمام‌تر و با حضور مردم شریف این شهرستان برگزار شود.

 نوکار تصریح نمود: باید با خدمت گذاری صادقانه به مردم به‌خوبی ادامه‌دهنده راه شهیدان بود و روزبه‌روز شاهد پیشرفت و توسعه این مرزوبوم باشیم.

"حجت‌الاسلام محمود طاهر نژاد" معاون عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان یزد نیز به‌عنوان سخنران این مراسم خاطرنشان کرد: حماسه ۹ دی همراهی مردم ایران را با نظام جمهوری اسلامی نشان داد که برای خدمت گذاری به آن‌ها نباید هیچ‌وقت کوتاهی کرد.

وی ادامه داد: ارزشی بودن انقلاب درس دیگر این روز حماسی است؛ که این نظام به پشتوانه خداوند و اهل‌بیت ادامه دارد.

طاهر نژاد بابیان اینکه مردم بیش از ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کردند و خانواده‌هایی هستند که بیش از یک فرزند آن‌ها شهید شدند، یادآور شد: حماسه ۹ دی برگرفته از ولایت مداری است و ایران کشتی بانی داشت که آن را به ساحل امن رساند که این امر نشانه صلابت رهبری انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: باید از فتنه سال ۸۸ این درس را آموخت که دشمن را هیچ‌گاه نباید فراموش کرد چراکه دشمن هر موقع و هر جا بتواند به کشور ضربه می‌زند.

طاهر نژاد به سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی هم اشاره کرد و افزود: خستگی‌ناپذیری، پیگیر بودن، مردم‌داری، شجاعت و تواضع از ویژگی‌های این شهید گران‌قدر بود.

در ادامه این مراسم یکی از مداحان اهل‌بیت به مناسبت ایام فاطمیه به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی پرداخت.