برگزاری پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفت

پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفت به ریاست امام‌جمعه تفت و با حضور فرماندار و سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان به ریاست امام‌جمعه تفت و با حضور فرماندار و سایر اعضا با دو دستور کار ارائه پیشنهاد و گزارش اعضا در خصوص اجرای هر چه‌بهتر طرح تکریم ارباب‌رجوع در ادارات و بررسی مسائل مربوط به عفاف و حجاب در ادارات، سازمان‌ها و نهاد های شهرستان تفت در فرمانداری تفت برگزار شد.

"حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه تفت پیرامون دستور کار های این جلسه بیان داشت: در ادارات کارمندان باید در خدمت مردم باشند و ارباب‌رجوع به‌خوبی راهنمایی شود و باروی خوش و گشاده‌رویی در ادارات با مردم برخورد شود.

امام‌جمعه تفت به نقش حجاب در جامعه اشاره و افزود: دشمن بر روی موضوع حجاب دست گذاشته است و باید با برنامه‌ریزی مناسب جلوی نقشه‌های پلید دشمن گرفته شود و این موضوع باید از ادارات شروع شود.

حجت‌الاسلام گلوردی افزود: موضوع رعایت حجاب و عفاف باید در ادارات جدی گرفته شود و باید باروی خوش این موضوع در ادارات نهادینه شود.

"محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت نیز در این جلسه با تقدیر از عوامل برگزاری جشنواره انار در تفت تصریح نمود: جشنواره انار به‌عنوان یک رویداد فرهنگی، اقتصادی و گردشگری به‌خوبی در شهر تفت برگزار شد و استقبال مردم از این جشنواره نشان از نیاز جامعه به برگزاری چنین رویدادهای خوب فرهنگی اجتماعی است.

فرماندار شهرستان تفت از برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران در راستای تکریم بیشتر ارباب‌رجوع در ادارات شهرستان تفت خبر داد و افزود: سعی خواهد شد با برگزاری دوره‌های آموزشی مدیران در زمینه اقناع ارباب‌رجوع در مجموعه خود آموزش بیشتری ببینند و این موضوع به کارمندان آن مجموعه نیز آموزش داده شود.

دهشیری با اشاره به جامعه آماری بانوان کارمند در شهرستان تفت عنوان نمود: از جامعه آماری کارمندی شهرستان حدود 2262 نفر یعنی در حدود 41.5 درصد از کارمندان شهرستان را بانوان تشکیل می‌دهند.

فرماندار تفت گفت: حجاب و عفاف یک موضوع و مطالبه‌ی عمومی است و می‌توان با برگزاری نشست های کارشناسی در این زمینه اقدامات لازم در زمینه بهبود رعایت این موضوع در ادارات را در دستور کار قرارداد.

در ابتدای این جلسه " احمد ذاکری" رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفت، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) و گرامی داشت روز ۱۳ آبان ماه‌روز استکبارستیزی، ۱۴ آبان ماه‌روز فرهنگ عمومی را به همه اعضای شورای فرهنگ عمومی تبریک گفت و از توجه و اهتمام ویژه و حضور مستمر آن‌ها در جلسات شورای فرهنگ عمومی و همچنین برگزاری کارگروه‌های تخصصی زیرمجموعه شورا تقدیر و تشکر نمود.

در این جلسه هریک از اعضای حاضر به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود در رابطه با دستور کار پرداختند و در پایان، جمع‌بندی نهایی و مصوبات جلسه برای حضار قرائت شد.