با حضور مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان یزد؛

برگزاری کارگروه آرد و نان شهرستان تفت

جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان تفت با حضور مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان یزد، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و سایر اعضای این کارگروه در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"سید جلال موسوی" مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان یزد در جلسه کارگروه آرد و نان این شهرستان گفت:107 واحد نانوایی در شهرستان تفت مشغول به فعالیت هستند که ماهانه حدود 520 تن آرد یارانه‌ای به این نانوایی‌ها تخصیص می‌یابد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان یزد ادامه داد: از حدود 247 واحد نانوایی روستایی در استان یزد حدود 77 واحد در نقاط روستایی شهرستان تفت مشغول به فعالیت هستند که این نشان‌دهنده بافت روستایی شهرستان تفت است.

موسوی بیان داشت: دولت در توزیع آرد یارانه‌ای به دنبال قرار دادن نان بر سفره‌های مردم و قطع دست سودجویان از آرد یارانه‌ای است که این در شهرستان تفت نیاز به همکاری متقابل کارگروه آرد و نان شهرستان‌ها با اداره کل غله و خدمات بازرگانی است.

این مقام استانی افزود: علاوه بر نظارت هوشمند از طریق سامانه نانی نو، ضروری است نظارت‌های میدانی ادامه پیدا کند و

گزارش بازدید در دفترچه‌های توزیع‌شده در نانوایی‌ها ثبت شود و ورود آرد نیز در نانوایی‌ها برای نظارت ساده‌تر در این دفترچه‌ها ثبت خواهد شد.

مدیرکل غله استان تصریح نمود: با افزایش سهمیه آرد در شهرستان‌ها مشکل نان در استان رفع نخواهد شد و آنچه باعث کاهش مشکلات مردم در تهیه نان مردم خواهد شد، افزایش نظارت بر نانوایی‌ها و توزیع آرد از کارخانه به نانوایی و تبدیل آن به نان باکیفیت است.

"سید جلال موسوی" خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 1402 تحویل نان انبوه در نانوایی‌ها ممنوع خواهد شد و نانوایی‌های جداگانه‌ای در سطح شهر و روستا، نان واحدهای دولتی، تولیدی و عام‌المنفعه را تأمین خواهند کرد و نانوایی‌هایی که آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند حق تأمین نان این واحدها و سوپرمارکت‌ها را نخواهند داشت و این واحدها از آرد صنف و صنعت استفاده خواهند کرد. 

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی ادامه داد: نانوایان موظف هستند مقدار آرد مشخص‌شده روزانه را پخت کرده و چنانچه نیاز به آرد بیشتر برای پخت دارند، درخواست داده تا با هماهنگی کارگروه شهرستان موردبررسی قرار می‌گیرد و مجاز به استفاده آرد روزهای آینده بدون اخذ مجوز لازم نیستند.

در ابتدای این جلسه "ناصر دهقانی" معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش مسائل و مشکلات واحدهای نانوایی و دسترسی ساده‌تر مردم به نان باکیفیت ازجمله راه‌اندازی نانوایی در شهرک انصار تفت و افزایش نظارت بر نانوایی‌ها از طریق بازدید میدانی و سامانه نانی نو پرداخ