برگزاری یادواره بزرگداشت شهدای فرهنگی، کارگری و ورزشکار شهرستان تفت

اولین یادواره شهدای فرهنگی، کارگری و ورزشکار شهرستان تفت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم و با سخنرانی "آیت‌الله سید احمد خاتمی" عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در مصلی قدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "آیت‌الله سید احمد خاتمی" در اولین یادواره شهدای فرهنگی، کارگری و ورزشکار شهرستان تفت بیان داشت: مجالس بزرگداشت شهدا؛ مجالس هدفمندی است و محلی برای بیعت با شهیدان برای ادامه دادن راه و آرمان‌های آنان است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: به برکت خون شهدا؛ نهال نازک قبل از انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران به درخت تنومندی تبدیل‌شده است که تندبادها یک برگ آن را نیز نمی‌توانند تکان دهند.

وی ادامه داد: قدرتمند شدن جمهوری اسلامی ایران باعث مباهات نظام و مایه سرور دوستداران نظام و انقلاب است اما باعث کینه عمیق و خشم دشمنان این مرزوبوم شده و آنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به‌نظام استفاده می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: این کینه عمیق دشمنان به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باعث بروز فتنه 78 در دانشگاه تهران، فتنه 88 بعد از حضور باشکوه مردم در انتخابات و با ادعای تقلب در آن، فتنه بنزینی سال 98 و فتنه 120 روزه سال 1401 که نمونه بارز عقده‌گشایی از اسلام و دین بود.

امام‌جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: عده‌ای بعد از اغتشاشات سال 1401 ادعا می‌کنند که این اعتراضات مردمی است؛ اما سوزاندن مسجد، قرآن، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران مزین به نام الله؛ اغتشاشات به‌تمام‌معنا است و هیچ کشوری اغتشاشات و خرابکاری را تحمل نمی‌کند.

عضو فقهای شورای نگهبان نظام مقدس جمهوری اسلامی را هدیه و یادگار شهدا دانست و بیان داشت: اولین هدیه شهدا به مردم؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مجالسی که به نام شهدا برگزار می‌شود مجلس بیعت با ولایت و بیعت با امام زمان است چون ولی‌فقیه با ادله فقهی جانشین امام زمان (عج) در دوران غیبت است.

آیت‌الله خاتمی تخریب ولایت را جز اهداف اولیه دشمنان ذکر کرد و ادامه داد: از اول پیروزی انقلاب دشمنان به دنبال تخریب جایگاه ولی‌فقیه و ولایت بودند و این مسیر ادامه داد و نمونه آن دیوارنویسی‌ها و هتک حرمت‌هایی است که توسط مزدوران و با پول آمریکا انجام می‌شود که آن خیانت به خون شهدا است.

وی ادامه داد: افرادی که موضع علیه ولایت دارند و ضد ولایت‌فقیه هستند و هر موضعی که توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) اتخاذ می‌شود؛ این افراد عکس آن عمل می‌کنند و تصور قهرمان از خوددارند؛ از آزاد گذاشتن مردم حرف می‌زنند و خواسته این افراد ضدیت با دین و مکتب انبیا است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ناامید کردن مردم را یکی از نقشه‌های دشمنان برشمرد و خاطرنشان کرد: مسئولان نظام با نقشه‌های دشمنان آشنا هستند که یکی از این نقشه‌ها؛ ناامید کردن مردم است و شاهد هستیم در فضای مجازی و در رسانه‌های تحت مدیریت خود در حال پمپاژ کردن حس ناامیدی به مردم هستند اما خداوند امید مردم ما است و در 44 سال گذشته عنایات خداوند شامل حال مردم ایران بوده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری سیاه نمایی را یکی دیگر از نقشه‌های دشمن برای ناامیدی مردم دانست و عنوان کرد: در پروژه سیاه نمایی موفقیت‌های نظام دیده نمی‌شود و تلاش‌های مسئولان در راستای رفع مسائل و مشکلات کشور و مردم نشان داده نمی‌شود و موضوع جهاد تبیین در راستای آگاهی بخشی به مردم برای مقابله با این موضوع و سایر موارد جنگ ترکیبی است.

این مقام مسئول ادامه داد: در حالیکه هنوز چند ماه تا برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری فرصت باقی است در حال تشویق و القا به مردم برای عدم شرکت انتخابات هستند و این القای شیطانی است؛ درصورتی‌که شهروندان این کشور یا مسلمان هستند و حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی برای آنان است وعده‌ای دیگری که دوست دار وطن هستند بدانند حضور در انتخابات باعث سربلندی وطن است.

امام‌جمعه موقت تهران گفت: دشمن در پی حاکمیت فرهنگ غرب در کشور است و می‌خواهد فرهنگ زندگی اسلامی را بر هم زند و بی‌حجابی گامی در این راستا است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تأکید نموده‌اند پشت‌صحنه‌ها برای مردم بیان شود و وقتی بی‌حجاب‌ها بدانند پشت‌صحنه بی‌حجابی چیست از ادامه دادن این حرکت خودداری می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی بیان داشت: پشت‌صحنه بی‌حجابی فروپاشیدن بنیاد محکم خانواده و آرامش روانی جامعه است و در نشست هایی که برای مقابله با انقلاب اسلامی برگزارشده است عنوان‌شده؛ راهی جز گسترش فساد، فحشا و اعتیاد در بین جوانان ایرانی برای شکست این انقلاب وجود ندارد.

دشمن در پی دو القای خلاف واقع در جامعه است که یکی از این دو کم شدن تدین در جامعه و کم‌رنگ نشان دادن توجه مردم به مسائل دینی است و آن را به‌عنوان نقطه‌ضعف مسئولان نظام عنوان می‌نمایند که این موارد خلاف واقع است و مردم همراه با نظام هستند و در راهپیمایی بی‌نظیر مردم در 22 بهمن که در ده سال اخیر بی‌سابقه بود نمونه‌ای از همراهی مردم با نظام است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری القای دوم خلاف واقع را، منفور شدن روحانیت دانست و افزود: روحانیت مخلص، حزب الهی و ساده‌زیست؛ همراه مردم و در قلب مردم بوده، هست و خواهد بود و این واقعیت است.

وی افزود: دشمن با اجیر کردن افرادی موضوع عمامه پرانی به راه انداخت و این اتفاق بسیار کم در کشور رخ داد و خود مردم با این موضوع مقابله کردند و مردم بدانند این عمامه نمادی از دین است و این عمامه پرانی برای نشان دادن ضدیت مردم با دین و فاصله گرفتن از دین است اما این ادعا دروغی بیش نیست و به فضل خداوند روزبه‌روز ارتباط مردم با دین وسیع‌تر و محکم‌تر می‌شود.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: بدخواهان روحانیت بدانند که روحانیت خاری در چشم ضدانقلاب و استخوانی در گلوی استکبار بوده، هست و خواهد بود و روحانیت محکم درصحنه ایستاده است و ذره‌ای در دفاع از دین عقب‌نشینی نخواهد کرد.

امام‌جمعه موقت تهران گفت: دشمن به دنبال القای موضوع بی‌اعتمادی مردم به مسئولان است و در اغتشاشات اخیر مدام از این موضوع حرف زده شد؛ در حالیکه در واقعیت مسئولان کشور ما مسئولانی دست‌پاک، چشم‌پاک و خدمتگزار هستند و مانند همه جای دیگر ممکن است تعدادی کمی از مسئولان دچار مشکل باشند.

وی به خبر انتشاریافته در فضای مجازی مبنی بر اهدای هفتاد ماشین شاسی‌بلند از وزارت صمت به تعدادی از نمایندگان اشاره و گفت: از مسئولان قوه قضائیه درخواست می‌کنم به‌سرعت به این موضوع رسیدگی و در صورت اثبات این خبر با وزیر و نمایندگانی که این ماشین‌ها را دریافت نموده‌اند برخورد قانونی صورت گیرد و در صورت کذب بودن ماجرا با نماینده‌ای که این ادعا را مطرح کرده برخورد قانونی صورت گیرد چون این‌گونه اخبار بی‌اعتمادی در جامعه به وجود می‌آورد.