به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ به مناسبت هفته دفاع مقدس یادواره شهدای سروقامتان شیرکوه به منظور گرامیداشت یاد و خاطره سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان و ۴۰۰ شهید شهرستان با حضور "علیرضا نوکار" سرپرست فرمانداری شهرستان تفت، ائمه جمعه، معاونین فرمانداری ، بخشداران ، جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، نهادها، ارگان‌ها، اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در مصلی قدس تفت برگزار شد.

"محمد حسین صفار هرندی" عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم اظهار داشت: قدرشناسی از شهدا یکی از وظایف اصلی ماست و اقتدار جمهوری اسلامی ایران مدیون کار بزرگی است که حاج احمد متوسلیان و همرزمانش انجام دادند و همچنان این مسیر پر افتخار تداوم دارد.

وی با بیان اینکه حاج احمد متوسلیان یک سر و گردن از حماسه آفرینان دفاع مقدس بالاتر است، وی را پایه‌گذار مقاومت عنوان کرد و افزود: کاری که او در لبنان انجام داد پایه گذار مقاومتی بود که بعدها مشعل آن روشن شد و حزب الله را به وجود آورد و این مقاومت در مقابله با اسکتبار را در منطقه غرب آسیا شاهد هستیم.

صفار هرندی با بیان اینکه دلیل تحمیل جنگ به جمهوری اسلامی ایران، توهم صدام بود، خاطر نشان کرد: صدام در این توهم بود که ایران تازه از انقلاب بیرون آمده، نیروسازی نکرده و تجهیزات لازم را ندارد پس می توان سریع ایران را گرفت.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: آنچه به این توهم دامن می زد نابسامانی های داخلی کشور بود که به بیرون منتقل شد.

عضور مجمع تشخیص مصلحت نظام  ادامه داد: در ۲۰۰ سال گذشته هرگاه وارد جنگی می شدیم یک تکه از کشورمان جدا می شد ولی در دوره انقلاب اسلامی یک وجب از خاک ما جدا نشد.

"محمد حسین صفار هرندی" تصریح کرد: رمز امنیت و ترس اسکتبار از جمهوری اسلامی ایران به دلیل قدرت بازدارندگی انقلاب اسلامی و همه ی این موارد به خاطر شهدا است ‌.

وی اظهار داشت: باید قدردان شهدا و گوش به فرمان رهبری بود و در حال حاضر برای تداوم راه شهیدان نیاز به استقامت در مقابله با استکبار و غرب هستیم و شهیدان به خوبی راه استقامت را به ما آموخته اند.

رونمایی از کتاب جبین سرخ (یادنامه شهید محمدعلی جبینیان سردهی ) به قلم "محمد هادی حق جو" با حضور والدین شهید دیگر برنامه اجرا شده در یادواره شهدای سروقامتان شیرکوه بود.

گفتنی است شهرستان تفت 400 شهید (350 تن دارای پرونده در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان)، 602 جانباز و 39 آزاده سرافراز دارد و در طول دوران هشت ساله دفاع مقدس حدود 2000 هزار نفر از شهرستان تفت عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند.